Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monitorkeuze: Welke??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Monitorkeuze: Welke??

Ik zou mij een beter scherm willen aanschaffen, maar ik zie de bomen niet meer door het bos. Ik heb al eens de zoekfunctie gebruikt, maar ik raak er niet veel wijzer uit.

Mijn maximumbutget is zo'n 500 eur. Met een scherm van 22 inch heb ik al voldoende. Bij fotokonijnenberg staat dit scherm in promotie, de moeite waard? Of zijn er betere (of goedkopere) alternatieven?
    Jochenvde Photography
    Flickr

Re: Monitorkeuze: Welke??

ik heb dees in gedachten: klikkie

isp paneel, 4 keer usb, en leuke prijs

goeie site met reviews: www.prad.de
    nikon stuff

Comment

Dag Jochen,

ik ben op dezelfde zoektocht als jij.

Op Prad.de is er een review van de S2242, die denk ik de voorganger is met iets minder aansluitingen (en voor de rest hetzelfde).

Dat model werd gezien als "zeer goed", behalve dat er een luminantieverschil is tussen het midden en de buitenkanten.

Iemand op dit forum met dat zelfde scherm wist me dat te bevestigen alsook dat zijn scherm een klein beetje zoemt als het aan staat.

Nuja, inmiddels is de S2242 niet meer verkijgbaar en is dit opgelost in de S2243? Ik weet het dus niet.

En ik ben nog ah zoeken naar een dealer die ze verkoop en in de winkel heeft staan om te kunnen zélf evalueren.

En aja, op redcoon.be is het scherm nog goedkoper dan de promo van konijn. 't Is maar dat je 't weet.
      Canon 30D | rugzak met een range van 10 tot 300mm | Speedlite 430EX

Comment

Ik heb mijn zinnen op de Eizo CG222w gezet en spaar liever wat langer, daar deze 1000€ kost!

Raf'ken
        00.00 Gone

Comment

Eizo rulezzz
          Ik wil niets anders meer
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Eizo rulezzz
            Ik wil niets anders meer
            Omdat je niets anders kent, en aandelen hebt in Eizo?
            Of heb je ook een inzichtelijke bijdrage die je keuze motiveert en ons helpt in het maken van zo'n keuze?

Comment

Zelf op zoek naar een monitor - liefst 22".

Zijn er hier die in onderstaande 2 afbeeldingen alle 10 de graduaties zien (zijn er telkens 2 x10). Tot nu toe nog geen enkele monitor gevonden die alles perfekt kan weergeven.
              (als je van boven of onderaan kijkt zul je ze wel alle 10 zien bij het ene maar bij andere afbeelding is het dan slechter, dus werkelijk recht op kijken. M'n Sony Vaio notrbook ziet 9(10) gradaties in het zwart en 5(6) graduaties in de witte foto.
              Hoeveel jullie ?

daVinci
              www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door daVinci Bekijk bericht

Zijn er hier die in onderstaande 2 afbeeldingen alle 10 de graduaties zien (zijn er telkens 2 x10). Tot nu toe nog geen enkele monitor gevonden die alles perfekt kan weergeven.
                (als je van boven of onderaan kijkt zul je ze wel alle 10 zien bij het ene maar bij andere afbeelding is het dan slechter, dus werkelijk recht op kijken. M'n Sony Vaio notrbook ziet 9(10) gradaties in het zwart en 5(6) graduaties in de witte foto.
                Hoeveel jullie ?

Hier met mij Dell laptop 17" 1920x1200

zwart 10/10
                wit 8/10

Maar of dit nu een referentie is
                Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Even een beetje Off Topic
                  Weet iemand soms of de service van Eizo "On-Site" is (thuis ophaling en ev. wissel)??

Raf'ken
                  00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door daVinci Bekijk bericht

Hoeveel jullie ?

zwart 10/10
                    wit 8(9) /10

Raf'ken
                    00.00 Gone

Comment

Sinds mijn scherm kapot is, heb ik een Medion van de aldi (van de jaren stillekes) als tijdelijk vervangscherm:

zwart: 3
                      wit: 5

Ga blij zijn als ik daar vanaf ben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
                        Hier met mij Dell laptop 17" 1920x1200

zwart 10/10
                        wit 8/10

Maar of dit nu een referentie is
                        Zie je beide 10/10 onder dezelde kijkhoek? Hier namelijk een heel groot verschil alnaargelang de kijkhoek. Ook Dell-top
                        Al doende leert men...

Flickr

Comment

Nu thuis nog eens gekeken en
                          10/10 in 't zwart
                          6(7)/10 in't wit
                          (op het werk heb ik een venster achter mij daardoor iets minder)
                          Je moet wel de beelden midden in't scherm zetten want zet je ze boven of onder dan zal je ze wel allemaal zien.....
                          ivm die Dell, fantastisch scherm moet dit zijn. De allerhande Dells op het werk halen dit absoluut niet, noch de laptops of losse schermen.
                          Op grafische afdeling hebben ze een (oude) Eizo en daar ook moeilijk....
                          daVinci
                          www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                            Zie je beide 10/10 onder dezelde kijkhoek? Hier namelijk een heel groot verschil alnaargelang de kijkhoek. Ook Dell-top
                            Jep

Op mijn Dell laptop zie ik het zwart alle 2 10/10 onder zelfde kijkhoek (recht erop)

Nu zonet thuis even getest op mijn dell monitor 27" met S-PVA panel
                            Hier resultaat:
                            Zwart 9/10
                            Wit 10/10
                            Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                            Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Mischien een stomme vraag, maar wat leid je uit het resultaat dan af?
                              Ik ga er wel van uit dat een scherm waar je alles goed kan zien wel een goed scherm zal zijn en waar je weinig van ziet een slecht. Maar aan wat is dan het verschil te wijten?
                              Wat is dan het verschil met een scherm waarop je 9 blokjes op het zwarte vlak ziet en 7 op het witte, met een scherm waarvan je maar 7 blokjes ziet op het zwarte vlak maar 9 op het witte.

Op mijn PC scherm (een simpel acer 17") kan ik alle 10 de blokjes zien op het zwarte vlak maar op het witte zie ik geen enkel Dacht eerst dat het mijn ogen waren maar op mijn laptop zie ik de witte wel.
                              Wat wilt dit dan zeggen? Kan het dan ook een verschil maken hoe je scherm afgeregeld staat? Bijvoorbeeld te donker of te licht, te weinig of te veel contrast?

Bestaat er ergens een website met enige verduidelijking daarover? Dit interresseerd mij wel daar ik, al is het nog niet voor direct, toch ga uitkijken voor een groter en beter scherm.
                              Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

Comment

Working...
                              X