Kan iemand mij op een verstaanbare manier uitleggen hoe je via PS kleurzweem van een foto kan verwijderen.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
kleurzweem
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: kleurzweem
Zou dit al kunnen helpen?
[Mod]Ik verplaats dit topic van Software naar Fotobewerking, waar ie volgens mij beter thuishoort.[/Mod]BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
-
Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk berichtZou dit al kunnen helpen?
[Mod]Ik verplaats dit topic van Software naar Fotobewerking, waar ie volgens mij beter thuishoort.[/Mod]ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it
Comment
-
De methode in de link werkt alleen als er niet een overheersende kleur op de foto is. Bijvoorbeeld als je in het bos een foto maakt, zul je in verhouding meer groen en bruin tinten hebben dan wanneer je in een living een foto maakt.
Met de aanpassingslaag Kleurbalans, Colorbalance, kun je vrij eenvoudig een kleurzweem wegkrijgen van de foto.
Als een foto te veel groen heeft, zul je magenta moeten toevoegen, heeft de foto teveel blauw, dan zul je geel/rood moeten toevoegen.
Comment
Comment