Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boek photoshop CS4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Boek photoshop CS4

Ik ben op zoek naar een goed boek om fotobewerkingen mee uit te voeren in photoshop CS4. Wat ik niet nodig heb is op welke wijze je met toeters en bellen kan werken in PS maar wel hoe je foto's zo goed als mogelijk kan optimaliseren. Dus geen introductie in allerlie vervormingen of fun-filters maar echt de bewerkingen zoals kleurcorrecties, belichting, scherpte verbeteren, zwart-wit omzettingen, ...

Welke suggesties hebben jullie?

Re: Boek photoshop CS4

Voor CS4 exact heb ik niet.

Als je wilt, heb ik de volledige cursus voor Adobe CS3 in pdf die ik kan doormailen en waar je dan het nodige kan in terugvinden.
    Deze zal veel overeenkomstigheden hebben met CS4
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Persoonlijk raad ik "The Adobe Photoshop CS4 book for digital photographers" aan van Scott Kelby, toch een autoriteit op het bewerken van foto's. Van dit boek hebben we zowel de E als de NL versie gekocht, omdat mijn vrouw het Engels niet zo machtig is als ik. Wij werken wel met de E versie van Photoshop (upgrade naar CS4 eerstdaags), en daarom het E boek (het NL boek behandelt immers de NL versie van Photoshop).
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik heb "creatief met photoshop CS4" van Joke Beers-Blom en "Photoshop CS4" van Dre Holthuijsen. Ik gebruik ze wel eens als naslagwerk. Veel meer heb ik geleerd van de DVD van Chris Orwig. Geen toeters en bellen maar echt om foto's te verbeteren. (Wel in het engels). Op onderstaande link kun je zien hoe hij werkt.

Browse the full list of online business, creative, and technology courses on LinkedIn Learning (formerly Lynda.com) to achieve your personal and professional goals. Join today to get access to thousands of courses.
        groet, Rik

Comment

Het 7 punten systeem van Scott Kelby is volgens mij net wat je zoekt. Het is wel een CS3 boek maar perfect toepasbaar met CS4

klik

Groetjes.

Comment

Ik heb Photoshop CS4 for Nature Photographers, van Ellen anon & Josh anon

Goed boek, maar ik heb alleen nog geen cs 4
            I Believe in Mother Nature...
            That's my religion..!!!
            Ecko....

Comment

Wanneer je enkel de basisbewerkingen wil toepassen is het CS4 boek van Scott Kelby zoals hierboven gezegd, een goeie keuze: makkelijk toe te passen 'recepten' en heel helder uitgelegd.

7 points system viel me wat tegen: Kelby gaat hier zogezegd in 7 stappen foto's bewerken, wanneer je die op elke foto zou toepassen, zou je allemaal toppers krijgen.
              Dat is erg overtrokken. Het is wel eens aardig om zien hoe hij dat allemaal fikst maar je krijgt er niet veel inzicht bij.( zet de belichting op zoveel en de zwarte tinten op zoveel...)

Wil je echt PS begrijpen dan vind ik nog altijd de boeken van Martin Evening en Ben Willmore de beste. Zij bespreken echter wel alle mogelijkheden uitgebreid en dit is niet wat je echt wenst.

Voor jou is het CS4 boek van Scott Kelby allicht de beste keuze.

Comment

ik heb hier het boek phoyoshop cs4 leer &experimenteer voor me liggen.
                net vorige week aangekocht dij de standaard boekhandel.
                leek ne een heel goed boek te zijn met goede uitleg.
                enkel nog niet de tijd gehad om er iets uit te doen
                verder werk in met photoshop creatief .
                dat zijn maandelijke bladen met een goede uitleg en een cd met oefeningen en bestanden om deze oefeningen te maken
                Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Een van de beste boeken om fotoshop te leren gebruiken is volgens mij
                  "classroom in a book cs4" aan de hand van de oefeningen leer je alles van fotoshop gebruiken. je leert er meer dan gewoon wat kleine aanpassingen. je leert met vectortekeningen te werken, annimaties te maken,...

Comment

en met de help functie kom je ook al een heel eind

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slissen Bekijk bericht
                      Een van de beste boeken om fotoshop te leren gebruiken is volgens mij
                      "classroom in a book cs4" aan de hand van de oefeningen leer je alles van fotoshop gebruiken. je leert er meer dan gewoon wat kleine aanpassingen. je leert met vectortekeningen te werken, annimaties te maken,...

Is wat mij betreft absoluut geen aanrader. Goed voor een absolute beginneling, maar gezien we hier op een foto-forum zitten raad ik toch eerder "The Adobe Photoshop CS4 book for digital photographers" aan van Scott Kelby, zoals reeds eerder vermeld.
                      "classroom..." is in mijn ogen een te zwaarlijvig boek met weinig resultaat.
                      www.brunodyserinck.be
                      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                        Is wat mij betreft absoluut geen aanrader. Goed voor een absolute beginneling, maar gezien we hier op een foto-forum zitten raad ik toch eerder "The Adobe Photoshop CS4 book for digital photographers" aan van Scott Kelby, zoals reeds eerder vermeld.
                        "classroom..." is in mijn ogen een te zwaarlijvig boek met weinig resultaat.
                        Daar ben ik het mee eens. Het is daarenboven slecht geschreven, niet vlot leesbaar zoals die van Kelby, Willmore en Evening.
                        Trouwens de boeken van Katrin Eismann zijn ook een aanrader maar vooral nadruk op retoucheren. (Willmore Evening en Eismann bestaan wel enkel in het Engels)

Comment

Ik heb een pak Photoshop boeken, maar het absoluut allerbeste voor de serieuze fotograaf vind ik dat van Katrin Eismann. Is wel voor CS3, maar zo gigantisch zijn de verschillen nu ook niet.

Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
                          Daar ben ik het mee eens. Het is daarenboven slecht geschreven, niet vlot leesbaar zoals die van Kelby, Willmore en Evening.
                          Trouwens de boeken van Katrin Eismann zijn ook een aanrader maar vooral nadruk op retoucheren. (Willmore Evening en Eismann bestaan wel enkel in het Engels)
                          Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
                          Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
                          GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk bericht
                            Ik heb een pak Photoshop boeken, maar het absoluut allerbeste voor de serieuze fotograaf vind ik dat van Katrin Eismann. Is wel voor CS3, maar zo gigantisch zijn de verschillen nu ook niet.
                            Inderdaad: de principes blijven hetzelfde. Vooral haar boek 'restoration and retouching' is grandioos.( trouwens al derde druk.Maar ook 'Masking and composing' vind ik leerrijk.
                            Ze schrijft wel iets minder vlot dan Kelby maar inhoudelijk . Kelby is echt een bussiness geworden maar wel eigentijds: snel, hapklaar,flashy en een enorme reclamemachine achter zich waardoor een Eismann, Willmore en Evening té weinig aandacht krijgen.

Comment

Tiens, mijn kopij van "Restoration and Retouching" is van Mark Fitzgerald. Da's blijkbaar nog een ander boek.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                              X