Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ikzelf heb zowel het '7-punten boek' van Scott Kelby als zijn reeds meermaals vermeld boek 'Photoshop CS3/4 voor Digitale Fotografen'. De laatste is een absolute aanrader.
Noot: kijk ook eens naar Lightroom2 (het programma).
Gisteren heb ik een workshop bijgewoond van Piet Van Den Eynde mbt Lightroom (super workshop btw) en die gaf aan dat hij met Lightroom 90% van de aanpassingen aan zijn foto's deed en slechts voor 10% beroep deed op Photoshop. Waarom moeilijk doen (PS) als het met Lightroom in één muisklik kan.
Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be
Persoonlijk raad ik "The Adobe Photoshop CS4 book for digital photographers" aan van Scott Kelby, toch een autoriteit op het bewerken van foto's. Van dit boek hebben we zowel de E als de NL versie gekocht, omdat mijn vrouw het Engels niet zo machtig is als ik. Wij werken wel met de E versie van Photoshop (upgrade naar CS4 eerstdaags), en daarom het E boek (het NL boek behandelt immers de NL versie van Photoshop).
Hallooo,
Is het mogelijk om de ISBN - code van het nederlandstalige boek hier eens te posten?
Of via PM, maar ik denk dat meer mensen er iets mee zijn als het hier staat.
In de Standaardboekhandel vonden ze namelijk de NL versie niet direct terug.
Ik ben toevallig dezemorgen ook op zoek geweest naar wat het ideale boek zou zijn om met cs4 te beginnen. Maar ik ben er niet veel wijzer op geworden, veel te veel keuze.
Ik ben nog een groentje in de 'digitale fotografie met reflesxamera' (ik ben lessen begonnen aan het cvo) en zeker nog een groentje in photshop ... dus ... wat is dan het beste boek voor een beginneling ???
Bij ons in de CVO cursus Photoshop CS4 (Module 2; de eerste module was met Photoshop Elements), wordt er gewerkt aan de hand van het boek "Adobe Photoshop CS4 - Classroom in a book", geschikt voor Win en MacOS, NL en E versie, inclusief CD.
De wereld van computers kan soms vrij ingewikkeld zijn. Op HCW.be vind je allerlei interessante informatie, tips en advies over de computer.
Als fotograaf verkies ik het bovengenoemde boek van Scott Kelby, maar in dit laatste boek wordt er meer aandacht besteed aan Photoshop in het algemeen: gereedschap, palletten, enz. Ik heb de indruk dat het ook meer tekenen is dan fotografie.
Comment