Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

grote foto's, dubbele e-mail

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• grote foto's, dubbele e-mail

L.s.,

graag wil ik u het volgende probleem voorleggen, om te zien of meer mensen hier last van hebben en/of er mensen zijn die daar een oplossing voor weten:

Ik heb een Olympus SP-590UZ digitale camera en maak hiermee foto's op de hoogst mogelijke (12M Fine) resolutie en sla deze op in een documenten map, waar ze onder eigenschappen aangeven een grootte te hebben tussen de 4,75 en 5,25 mb.

Wanneer ik nu één of meerdere foto's selecteer, in het rolmenu aangeef "copieëren naar e-mail ontvanger", secteer "originele grootte behouden" en deze verzend aan een *@hotmail.com, *@gmail.com of *@zonnet.nl account, krijgen de ontvangers ze dubbel of zelfs soms wel drie keer.

Voor de hotmail en gmail accounts (deze zijn groot genoeg) is dit alleen irritant, voor provider accounts vrijwel onmogelijk, omdat die te klein zijn.

Wanneer ik de optie "afbeelding verkleinen" gebruik of de foto's handmatig met PSP 8.0 verklein, doet dit probleem zich niet voor, maar dit doe ik in verband met de kwaliteit van de foto's liever niet.

Gaarne verneem ik, groeten, Robert
    Olympus SP-590UZ en Olympus C-220 zoom (http://www.bortan.punt.nl)

Re: grote foto's, dubbele e-mail

Simple and secure file sharing with Hightail. Send large files, preview visual assets, collect precise feedback and keep creative projects moving in one easy and secure cloud-based software. Try Hightail for free.

zet ze op één van die sites in een (beveiligd!) rar bestand en dan kan je gewoon een link doorsturen naar iedereen waarvan je wil dat hij de foto's krijgt. In die email stuur je dan het paswoord van de rar file mee zodat er niemand ongewild jouw foto's kan bekijken.

met je dubbele foto's kan ik je niet helpen, je geeft niet eens aan welk email programma je gebruikt, waardoor "in het rolmenu" vrij weinig betekenis heeft
    Last edited by Matthias; 25 januari 2010, 14:46.
    5DmkIII en wat glas

Comment

Als e-mail programma gebruik ik Outlook Express (ik heb ook Outlook geprobeerd, met hetzelfde resultaat) met als verbinding zowel hotmail als gmail als zonnet (Tele2).

Ik wist al wel dat je met dit soort programma's grotere bestanden ergens neer kunt zetten en door kunt sturen, maar dat zou niet nodig moeten zijn.

De foto's van mijn andere camera zijn iets kleiner en hebben dat probleem niet, maar ik kom er nu pas mee, omdat ik voor het eerst foto's van de SP-590 ging versturen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BorTan Bekijk bericht
        Als e-mail programma gebruik ik Outlook Express (ik heb ook Outlook geprobeerd, met hetzelfde resultaat) met als verbinding zowel hotmail als gmail als zonnet (Tele2).

Ik wist al wel dat je met dit soort programma's grotere bestanden ergens neer kunt zetten en door kunt sturen, maar dat zou niet nodig moeten zijn.

De foto's van mijn andere camera zijn iets kleiner en hebben dat probleem niet, maar ik kom er nu pas mee, omdat ik voor het eerst foto's van de SP-590 ging versturen.
        Zoals Matthias hierboven zegt, niet versturen via mail, maar via internet, en via een van de linken die hij aangeeft.

Velen vinden het ook niet prettig foto's van 5Mb per stuk in hun mailbox te krijgen.

Comment

Wij hebben juist voor het doel: "foto's verzenden" een gezamenlijk te bereiken e-mail adres op gmail geopend.

Comment

Een mogelijkheid is ev om aan dat gmail adres een picasa web account te koppelen (1GB opslagruimte) en iedereen daarop dan te laten inloggen?

Comment

Via google kan je ook documenten delen. Zie naar docs.google.be

Comment

Als je foto's wil verzenden kan je best vertrekken vanuit 'verkenner' of ' mijn computer' en niet vanuit outlook of outlook express. Je opent de map met foto's en klikt rechts op de geselecteerde afbeeldingen (mogen allemaal ineens geselecteerd zijn) dan 'verzenden via e-mail kiezen' en windows zal dan vragen of het de afbeeldingen mag verkleinen (is enkel de resolutie) 'Ja' klikken en nu zal er een e-mail open gaan. Vanaf nu gewoon zoals bij een ander e-mail te werk gaan.
                Dit zou moeten lukken. Een 5MB wordt al gauw verkleind tot 100KB.

Comment

die jpg compressie is imo veel te overrated. Zo heb ik op mijn compactjes en bridge toestellen nog nooit iets anders als de hoogste compressie ingesteld. Op sommige toestellen kreeg je op de laagste compressie bvb een foto van 8MB voor een 10MP foto, komaan zeg, dat is bijna zo groot als een RAW

Mijn 21mp foto's van de 5DmkII liggen meestal tussen de 1.5 en 5mb in jpg formaat waar ze echt perfect bruikbaar zijn hoor. Misschien als je gaat afdrukken in heel grote formaten dan ga je het merken ja, maar voor al de rest niet echt hoor.

bij versturen van foto's naar een drukker gebeurt dit sowieso in pdf, psd of tiff, en dan spreken we over tienvouden en meer van bestandsgroottes die sowieso al uitgesloten zijn om te versturen via email

een 12mp foto kan je imo zonder probleem terugbrengen naar 2MB zonder dat iemand het verschil in kwaliteit snel zal zien...
                  5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BorTan Bekijk bericht
                    Wij hebben juist voor het doel: "foto's verzenden" een gezamenlijk te bereiken e-mail adres op gmail geopend.
                    Als het steeds dezelfde mensen zijn waar je de foto's mee wil delen (wat ik vermoed aangezien je over een 'wij' spreekt) is deze ook wel handig: dropbox.

Mapje aanmaken om te delen, bestandjes erin slepen, worden automatisch op de andere zijn PC gedownload. Ook handig om bestanden die je op verschillende computers gebruikt te synchroniseren trouwens.
                    Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
                    vroeger op dit forum bekend als wAckO

Comment

Working...
                    X