Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nabewerking bij huwelijksfoto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nabewerking bij huwelijksfoto's

Ik vraag me af in welke mate jullie nabewerken bij huwelijksfotos.
    Standaard zaken zoals contrast, temperatuur, belichting, croppen etc zijn evident.
    Maar ik heb het eerder specifiek op de retouching: moedervlekken verwijderen, huid softer/egaal maken, wallen wegwerken, puisten verwijderen, armen of benen verdunnen, tanden witter maken, etc ??

Re: Nabewerking bij huwelijksfoto's

Zelf heb ik (nog) geen ervaring met huwelijksfotografie, maar ik zou het toch bij de standaardzaken houden. Misschien een lelijke puist ofzo kun je wegwerken.

Maar met tanden witten, mensen afslanken zou ik toch niet mee beginnen.
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

Comment

Huwelijken doen is altijd een beetje stressen.
      Je wil uiteraard de mooiste momenten en portretten schieten.
      Je wil daarbij op de juiste plaats, op het juiste moment staan.
      Je wil dat de apparatuur blijft draaien (voldoende batterijen, grote geheugenkaarten).
      Echter bij huwelijken heb je (meestal) één groot voordeel, het koppel is onder handen genomen door een styliste/visagiste. Die zorgt ervoor dat onze taak er veel eenvoudiger bij verloopt met name in nabewerking.

Meestal ligt het probleem bij derden, de familieleden. En ja hoor, de esthetische photoshop-hand wordt toegepast maar met de nodige aandacht voor "realisme".
      Kleine oneffenheden worden vlot weggedaan, maar permanente zaken zoals vb. een wijnvlek heeft geen zin omdat het iemands kenmerk is. Wel voor vb. pleistertjes en andere tijdelijke fenomenen. Een beetje (gezond) verstand misstaat hier niet.
      Stel dat de bruid een oog ontbreekt dan corrigeer je zoiets toch niet, ook al laat het programma dat toe.
      Neem het van mij aan, overmatig gebruik van retouches geven uitting van critiek. Bij "de gulden middenweg" is iedereen tevreden. Zeker, geen eenvoudige oefening maar ook hier baart ervaring de kunst.

Veel succes en vooral veel plezier.

Alain,

Comment

Niet mijn core-bussines, Huwelijken.

Maar als iemand toevallig een grote dikke puist heeft, dan werk ik die weg.
        Foto's die op groot formaat moeten afgedrukt worden krijgen wat extra aandacht. Maar ik sluit me aan bij bovenstaande, iedereen kent bruid, bruidegom en familie met hun "kenmerken" Deze wegwerken is uit den boze.
        I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lenty007 Bekijk bericht
          Echter bij huwelijken heb je (meestal) één groot voordeel, het koppel is onder handen genomen door een styliste/visagiste. Die zorgt ervoor dat onze taak er veel eenvoudiger bij verloopt met name in nabewerking.
          Dat is ook niet zo vaak het geval als je hier doet voorkomen, denk ik.

Zelf heb ik in elk geval m'n haar en make-up zelf gedaan (make-up omdat ik zeker 'mezelf' wou blijven, en haar omdat geen enkele betaalbare kapper in de buurt het aandurfde ), en ook de huwelijken die ik gedaan heb was het meestal de bruid zelf of een vriendin die de make-up deed.
          En voor bruidegommen zal dat wel nog minder het geval zijn.

Vaste kenmerken wegwerken is volgens mij helemaal uit den boze (zoveel als rechtstreeks tegen iemand zeggen: ik vind dat lelijk), behalve als iemand er zelf om vraagt.
          Tijdelijke probleempjes kunnen zeker als ze niet zo opvallend waren 'in het echt', en als dat wel het geval is denk ik dat je dat best vraagt aan de mensen zelf.
          Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
          vroeger op dit forum bekend als wAckO

Comment

Working...
          X