Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hoe switch je tussen openstaande foto's (vensters)
(shortkey, niet via de menu)
Ik heb me er al suf achter gezocht.
grtz
glenn
Bovenaan de foto waaraan je aan het werken bent staan, in de rand van het kader, de ąndere foto's die ook "open zijn". Je klikt gewoon van de ene nummer (van de foto) op de andere. Enfin, ik heb CS4 en zo werkt dat bij mij. Bij PS Elements heb je onderaan een vak waar alle openstaande foto's verkleind worden weergegeven. 't Probleem is dat je nu eenmaal niet onbeperkt informatie op één monitor kunt weergeven.
Ik werk nooit met short cuts. Een restant van mijn pedagogische opleiding : ik vind werken met short cuts niet "inzichtelijk" genoeg. Mijn "vrees" is dat je eigenlijk niet goed meer weet wąt je nu precies aan het doen bent, 't gaat té snel, zo lijkt me.
Een afwijking, ik weet het, maar ik mag stilaan weer vast voedsel opnemen van de dokter...
Ik werk nooit met short cuts. Een restant van mijn pedagogische opleiding : ik vind werken met short cuts niet "inzichtelijk" genoeg. Mijn "vrees" is dat je eigenlijk niet goed meer weet wąt je nu precies aan het doen bent, 't gaat té snel, zo lijkt me....
Ik vraag mij nu toch wel af hoe het pedagogisch beter verantwoord zou kunnen zijn om steeds twee muisklikken te maken dan bijvoorbeeld de toetsencombinatie ctrl+c en ctrl+v (zoals ik hier gebruikt heb om twee maal jou citaat te kunnen gebruiken)....
Ik vind het bijzonder handig dat in CS4 standaard de geopende bestanden verankerd zitten in die grijze menubalk. Je kunt ze vrijstaand maken (zoals standaard in CS3) door de items eruit te slepen. Dat in combinatie met resterende verankerde bestanden kun je vrij gemakkelijk switchen tussen je doelbestand waarin je aan het werken bent en de verschillende stockfoto's waaruit je materiaal haalt. Handig!
Comment