Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Weet iemand hoe dit moet?
Collapse
X
-
-
Re: Weet iemand hoe dit moet?
Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk berichtHoi,
Ik persoonlijk zou deze foto met de Pen-Tool doen!
Maar elke goede selectiemethode in PS of alternatief programma, is eigenlijk okay, als je ze meester bent.
SF
Comment
-
Er zijn inderdaad meerdere manieren. Bij deze zou ik ook de pen tool gebruiken.
Zet de foto in PS. Dupliceer die laag en schakel de achtergrond laag uit door het zwarte bolletje weg te klikken. Zet de foto nu op 200 of 300 procent (linksonderin). Pak nu de pen uit de tool box (links in het scherm) en "prik" de auto zo nauwkeurig mogelijk uit. Als je rond bent plaats je de laatste prik precies in de pixel waar je ook begonnen bent. Er vormt zich dan een selectie. (bewegende stippellijn).
Ga nu naar bewerken en vervolgens knippen. Het kan zijn dat nu de auto verdwijnt. Geen nood. Ga weer naar bewerken en dan naar stap terug. De selectie verschijnt weer. Ga nu naar selecteren en selectie omkeren. Nu weer naar bewerken en dan knippen. Nu heb je de auto in een blokkerige achtergrond. Ga nu naar "laag" , nieuw en laag. Rechts beneden zie je een nieuwe laag verschijnen. Ga nu naar de toolbox en pak het "emmertje". Vervolgens ga je in de toolbox naar "achtergrond instellen". Die beide gekleurde vierkantjes beneden. Klik op de kleine pijltjes zodat het bovenste vierkantje wit wordt. Pak nu het emmertje op en klik dit in die nieuwe laag. Die wordt nu wit.
Zet nu die witte laag onder de gedupliceerde laag. (met het handje ALT toets indrukken en slepen met de muis.) Nu zou je hem moeten hebben.
(In Photoshop creative uitgave 18 staan ongeveer alle selectie gereedschappen behandeld. Welk gereedschap je gebruikt hangt af van de aard van de foto.)
PS: ik hoop wel dat je PS hebt want daar is dit verhaal op gemaakt.groet, Rik
Comment
-
Goed & duidelijk uitgelegd, Rik! Daar gaan meer mensen wat aan hebben!BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk berichtAls ik de selectie met de pen tool maak, wordt er gewoon en vorm gemaakt. Geen selectie.
Moet ik dit ergens aanvinken?perman
canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk berichtAls ik de selectie met de pen tool maak, wordt er gewoon en vorm gemaakt. Geen selectie.
Moet ik dit ergens aanvinken?
Naar een selectie overgaan (Ants) kun je ook (en het snelste) via Ctl+Enter doen.
selectie switchen (omkeren) doe je via Ctl+SHIFT+i
Veel plezier ermee, de pentool is de Rolls-Royce onder de selectie tools.
Gewoon wat uitprikken is één, er echt correct mee werken, is nog wat anders.
SFLast edited by StoneFree; 23 november 2009, 16:14.00.00 Gone
Comment
-
de auto uitsnijden: OK.
maar de schaduw onder de auto? is die toegevoegd? of ook geselecteerd?---------
op zoek naar schoonheid en wijsheid ;-)
Nikon D7000 GESTOLEN, Tamron 17-50 2.8 GESTOLEN, Tamron 28-75 2.8, 50 mm 1,8; Nikor 70-300 VR
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door mikromakro Bekijk berichtde auto uitsnijden: OK.
maar de schaduw onder de auto? is die toegevoegd? of ook geselecteerd?
Ik zou toevoegen en dan heb ik alle keuzes open, natruulijk.
SF00.00 Gone
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mikromakro Bekijk berichtde auto uitsnijden: OK.
maar de schaduw onder de auto? is die toegevoegd? of ook geselecteerd?
In de laag verlaag je de opacity tot het gewenst niveau. En via "vrij transformeren" -> "schalen" pas je de laag aan zodat het een schaduw word die op z'n plaats staat.
Je kunt het ook simpeler doen: in plaats van een kopie van je selectie te maken, pas je direkt een laageffect op je selectie toe: "slagschaduw" en pas je deze aan tot je het ok vindt.
De eerste methode pas ik liever toe, omdat je meer controle houdt over je schaduw.
Comment
-
Comment
Comment