Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blending

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Blending

    Een modern toestel beschikt veelal over een "Bracketing" waardoor meerdere foto's van eenzelfde immobiel onderwerp op verschillende belichtingen worden genomen.
    Men moet die bewerken door ze te versmelten.
    "Photomatix" is een programma dat dit blijkbaar "pijnloos" aankan, maar is redelijk prijzig. Ik beschik over PS Elements 8, de Photomerge ervan of "Blending" belooft hetzelfde, maar geeft dat inderdaad dezelfde resultaten of blijft Photomatix onmisbaar ?
    Sorry voor de "luie" vraag, maar ik wil me niet in iets verdiepen als de kans bestaat dat ik de verkeerde richting rij.
    Thanks bij voorbaat.
    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

  • #2
    Re: Blending

    Wat je wil zeggen is een HDR
    persoonlijk vind ik dat de bracketing daar onvoldoende voor is.
    Ik maak ze op statief puur manueel zelfde diafragma gebruiken
    variatie in de belichting dus enkel door de sluitersnelheid
    ik gebruik verschillen van 2 stops in drie beelden
    dus -2 , 0 , +2 ten opzichte van de meting.
    Samenvoegen doe ik in Photoshop, met goede resultaten.

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Blending

      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
      persoonlijk vind ik dat de bracketing daar onvoldoende voor is. Ik maak ze op statief puur manueel zelfde diafragma gebruiken
      variatie in de belichting dus enkel door de sluitersnelheid
      ik gebruik verschillen van 2 stops in drie beelden
      dus -2 , 0 , +2 ten opzichte van de meting
      Kun je uitleggen wat het verschil met bracketing is, want dat doet mijn camera precies hetzelfde in één keer afdrukken. Soms gooi ik dan de +/-1EV weg.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Blending

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Kun je uitleggen wat het verschil met bracketing is, want dat doet mijn camera precies hetzelfde in één keer afdrukken. Soms gooi ik dan de +/-1EV weg.
        Dit is het verschil:

        Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
        ik gebruik verschillen van 2 stops in drie beelden
        dus -2 , 0 , +2 ten opzichte van de meting.
        Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
        vroeger op dit forum bekend als wAckO

        Comment


        • #5
          Re: Blending

          Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
          Een modern toestel beschikt veelal over een "Bracketing" waardoor meerdere foto's van eenzelfde immobiel onderwerp op verschillende belichtingen worden genomen.
          Men moet die bewerken door ze te versmelten.
          "Photomatix" is een programma dat dit blijkbaar "pijnloos" aankan, maar is redelijk prijzig. Ik beschik over PS Elements 8, de Photomerge ervan of "Blending" belooft hetzelfde, maar geeft dat inderdaad dezelfde resultaten of blijft Photomatix onmisbaar ?
          Sorry voor de "luie" vraag, maar ik wil me niet in iets verdiepen als de kans bestaat dat ik de verkeerde richting rij.
          Thanks bij voorbaat.
          Enfuse (+ EnfuseGui) is gratis.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment

          Working...
          X