Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A900 ruisonderdrukking met DxO-6

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony A900 ruisonderdrukking met DxO-6

Hier een 1/1 crop van een foto genomen met een Sony A900 met Sigma 24mm F1,9 op F2,5 en 1/80 sec. 3200 ISO

Eerste onbewerkt vanuit Lightroom2, tweede automatisch bewerkt met DxO 6. Had voordien ook al DxO 5 geprobeerd alsmede tal van andere raw convertors die mij toch niet echt konden overtuigen (wat ruisonderdrukking betreft). Beter dan dit ben ik nog niet tegengekomen. Dit dan nog in automatisch modus, kan nog met de hand aan gesleuteld worden.

32

Re: Sony A900 ruisonderdrukking met DxO-6

amai die sony das ook ne ruisbak he,
    enfin met dit resultaat van ruisonderdrukking zou ik absoluut niet tevreden zijn ,
    mijn toestel is ook geen hoogvlieger qua ruisprestatie,maar doet het gelukkig iets beter dan dit...
    probeer mss manueel wat bij te sturen want met dit resultaat ben je natuurlijk niks
    http://www.jvs-photography.be/

Comment

Het gaat hier wel om een klein stukje van de foto, iets meer dan 1 megapixel, op een totaal van 24 megapixels en bij 3.200 iso

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jivo Bekijk bericht
        Het gaat hier wel om een klein stukje van de foto, iets meer dan 1 megapixel, op een totaal van 24 megapixels en bij 3.200 iso
        Volgende keer gewoon de hele foto posten.

Met dit soort van analyses van 100% crops op een 22 à 30" scherm bij sommigen toon je iets dat volledig buiten proportie is, niks meer met de realiteit te maken.
        Het is logisch dat mensen op die basis compleet de mist in gaan met hun conclusies...

In elk geval, waar het in feit over ging: DxO lijkt in combinatie met de a850/900 zeker een van de betere.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
          Met dit soort van analyses van 100% crops op een 22 à 30" scherm bij sommigen toon je iets dat volledig buiten proportie is, niks meer met de realiteit te maken.
          Het is logisch dat mensen op die basis compleet de mist in gaan met hun conclusies...
          In elk geval, waar het in feit over ging: DxO lijkt in combinatie met de a850/900 zeker een van de betere.
          De nagel op de kop. 100% crops van camera's met totaal verschillende resoluties en dezelfde sensorgrootte worden door veel mensen gewoon met mekaar vergeleken.
          Men vergelijkt 12MP FF bijvoorbeeld met 24MP FF aan de hand van een 100% crop op een beeldscherm, en gaat er dan vanuit dat die foto's evenveel ruis zouden moeten vertonen.
          Laat van beide bestanden eens een even grote afdruk maken, vergelijk eens op die manier, en spreek dan nog eens.
          Ik hoor het zo dikwijls, "die A900 van u is nogal een ruisbak als ik dat zo zie op internet",
          maar bij mijn tentoongestelde afdrukken (momenteel 60*90cm en niet enkel ISO-200) heb ik nog nooit opmerkingen over ruis gehoord.

Veel mensen bekijken iedere camera op dezelfde manier, en sabelen alle andere merken dood als hun toestel intrinsiek het beste lijkt,
          ook al is hun manier van vergelijken hyper-amateuristisch en compleet van de pot gerukt.

Al bij al vind ik het bewerkte resultaat dat Jivo hier laat zien behoorlijk indrukwekkend. Vergeet niet: het is een 100% crop van 24MP hé, voor wat het waard is.
          David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

Probeer eens de plugin van Topaz Labs voor ruisonderdrukking. Je kan een volledig werkende trial voor 30 dagen downloaden via hun site, en laat ons eens weten hoe die presteert tegen DxO.
            BD0808BE

Comment

Ik ben het eens dat een dergelijke crop bij sommigen misschien tot verkeerde conclusies kan leiden doch toch niet bij de iets meer ingewijde Sony 900 gebruikers waarvoor deze topic bedoeld is. Tenslotte ziet men bij elke camera test toch ook 100% crops om de kwaliteit te beoordelen. Ik post hier de volledige foto ter verduidelijking, doch zo is een vergelijk moeilijk aangezien men op dit formaat de ruis amper ziet. Ik ben heel tevreden van mijn 900 en ik denk met mij vele anderen. De ruis onderdrukking zou beter kunnen doch is hoegenaamd zo slecht niet. Ik wens hier echt geen polemiek uit te lokken doch enkel aan te tonen dat de nieuwe versie DxO mijns inziens de ruis veel beter behandelt dan de vorige. Foto genomen met in camera ruisonderdrukking uitgeschakeld en ook niet toegepast in nabewerking.

[IMG][/IMG]

Comment

is dit de ruisvrije??
                indien ja post je best ook die met ruis.

die 100% toont idd een stuk minder leuk. maar de gehele foto (hierboeven) is verre van een ramp te noemen
                nikon stuff

Comment

Dit is de foto met ruis. Maar wat zie je daar nog van als een foto van meer dan 6.000 pixels breed gereduceerd wordt tot 900 pixels? Vandaar de 100% crop om het verschil aan te tonen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door *wim* Bekijk bericht
                    Probeer eens de plugin van Topaz Labs voor ruisonderdrukking. Je kan een volledig werkende trial voor 30 dagen downloaden via hun site.
                    Net (de nieuwe) trialversie 4 geïnstalleerd ... die presets alleen al werken redelijk indrukwekkend op het eerste zicht. Moet ik zeker verder mee experimenteren.
                    David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

Working...
                    X