Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pano troubles

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• pano troubles

euhm als ik een pano wil maken via cs4 dan zie ja altijd de stich lijnen!
    en deze worden meer zichtbaar bij 't verkleinen.

iemand een oplossing of een goeie tutorial om deftige pano's te maken

thx
    nikon stuff

Re: pano troubles

Pano's zijn het beste te maken met een panoprogje, ik gebruik hiervoor PTGui:
    http://www.ptgui.com/download.html.
    waar je zeker moet op letten is dat je in RAW fotografeerd, in jouw geval NEF.
    Dan zorg je ervoor dat je via je RAW of NEF progje alle parameters hetzelfde zet.
    Dan kan je via PTGui je pano maken.

Tech8
    www.hellinckx-foto.be
    Facebook

Comment

Ik gebruik af en toe Photoshop CS3 voor pano's en daarin heb ik toch geen last van montageranden die zichtbaar zijn. Ik denk dan ook niet dat andere software gaan gebruiken noodzakelijk is. Misschien moet de topicstarter beter verduidelijken wat het probleem is: ziet ie echt een gekleurde of witte naad op de overgang tussen foto's of zie je waar twee foto's elkaar raken door kleurverschillen of iets anders?
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

als je lens last heeft van vignettering zie je de donkere randen als je stitcht. Probeer dus inderdaad in RAW te werken, alle parameters gelijk te zetten en daar ook de vignettering van elke foto gelijk te corrigeren.
        Er staat een heel goede tutorial in het tijdschrift 'Digital Photo' van juli (is wel in het Engels) en het wordt stap voor stap getoond op de bijgevoegde CD
        "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Comment

een soort van witte rand tussen de stukkken.
          als je dichter kijkt zijn het de grijs en witte vierkantjes van een transparante achtergrond

komt niet voor van de lens
          nikon stuff

Comment

Ik heb het ook al gezien. Het lijkt mij een verwerkingsfout bij het verkleinen.
            Maar op 100% zijn ze niet te zien en da's het belangrijkste. Dus niets van aantrekken.
            Gewoon één laag maken en opslaan en je zal zien dat het resultaat OK is.

Comment

Working...
            X