Ik zit te sukkelen met deze foto van mijn vrouw. Die is geschoten op wit fotopapier en in PS door mij lichtjes afgewerkt (crop, curves, kader, naam...) Nu zijn er mensen die liever een donkere achtergrond zien. Dus ik zou graag het wit (van de achtergrond) in zwart omzetten. Een vrij geslaagde selectie maken lukt nog wel (magic wand, quick selection tool, add to selection, subtract from selection...), met cmd-J (Macintosh) een nieuwe laag van de selectie maken en dan heb ik dat dichtgegoten met het emmertje (bucket tool) en zwarte verf. Maar er blijft zo'n witte rand rond bepaalde delen van de bloem, en ik weet niet hoe dat nog fatsoenlijk weg te krijgen.
Misschien gaat het helemaal niet, wat ik probeer, en dan hoor ik het ook graag. Ik vermoed dat mijn vrouw een dergelijke foto zou overdoen, maar volgende keer (andere bloem) met een zwarte achtergrond.
Maar denkt iemand dat dit sowieso haalbaar is? Wat ik zoek is niet iemand die het voor ons oplost, maar iemand die me (liefst vrij gedetailleerd) kan vertellen hoe ik tewerk moet gaan.
Dank bij voorbaat voor alle nuttige input!
Misschien gaat het helemaal niet, wat ik probeer, en dan hoor ik het ook graag. Ik vermoed dat mijn vrouw een dergelijke foto zou overdoen, maar volgende keer (andere bloem) met een zwarte achtergrond.
Maar denkt iemand dat dit sowieso haalbaar is? Wat ik zoek is niet iemand die het voor ons oplost, maar iemand die me (liefst vrij gedetailleerd) kan vertellen hoe ik tewerk moet gaan.
Dank bij voorbaat voor alle nuttige input!

Comment