Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digital Photo Professional (Help)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Digital Photo Professional (Help)

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
    Ik heb me laten wijsmaken dat wanneer je een fullsized jpeg of tiff bestand via gelijk welke viewer bekijkt....dat je dit best op 100% ...50% ....25% ...12.5% van de ware grootte moet doen.Bij dpp kan je standaard niet anders dan de foto op 100 , 50 % bekijken of "fit to window"....indien je de optie fit to window selecteerd zal de foto het minst scherp weergegeven worden. De meeste andere viewers resizen gewoonlijk naar het formaat van je scherm of naar het formaat van het venster van de viewer. Het kan dus best zijn dat het formaat van de viewer afwijkt van de afmeting waar de scherpte optimaal weergegeven wordt.
    Ik zet DPP altijd in 100% view vooraleer een "Convert and Save to jpg" te doen
    In de "Fit to window" stand wordt de jpg inderdaad helemaal onscherp, vooral na croppen
    Je moet ook altijd even wachten tot het display op maximale scherpte komt

Lijkt me toch een bug te zijn, of anders doe ik iets verkeerd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Ik zet DPP altijd in 100% view vooraleer een "Convert and Save to jpg" te doen
      In de "Fit to window" stand wordt de jpg inderdaad helemaal onscherp, vooral na croppen
      Je moet ook altijd even wachten tot het display op maximale scherpte komt

Lijkt me toch een bug te zijn, of anders doe ik iets verkeerd
      Ik heb daar geen problemen mee, staat bij mij standaard op 50% view .. die vertraging is mogelijk een herberekening via de originele raw file .. ik laat scherpte altijd op 3 staan en doe de finale verscherping van de jpg in een ander bewerkingsprogramma dat werkt prima.
      FWIW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FransH Bekijk bericht
        Hoi,

Ik vind het sowieso al belachelijk dat een Canon zulke slechte foto's maakt. Ik praat dan ook over de Canon sx1, pffffffffff gewoon de miskoop van het jaar...maar dat even ter zijde..

Groetjes Frans
        Hoi Frans,
        ik heb dit draadje eens doorgelezen en vraag me op dit moment af of je nu nog achter de bovenstaande mening staat die jezelf geschreven hebt in het openingstopic. Zelf heb ik nl. sinds een paar maanden ook de Canon PowerShot SX1 IS en ik kom dit probleem echt niet tegen bij mijn foto's. (onscherpe plaatjes maak ik ook wel eens, maar dat ligt dan niet aan de camera )
        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Working...
        X