Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digital Photo Professional (Help)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Digital Photo Professional (Help)

Hoi,

Weet iemand hoe dit kan.

Ik zal het een beetje proberen te omschrijven.

Foto bewerkt met dit proggie, maar dan, als alles naar mijn zin is en echt scherp lijkt te zijn..

dan schrijf ik hem weg. En daar zit dan ook precies het probleem. De foto open ik met een viewer, maakt niet uit met welke, en mijn foto is ineens niet scherp meer.

Ik vind het sowieso al belachelijk dat een Canon zulke slechte foto's maakt. Ik praat dan ook over de Canon sx1, pffffffffff gewoon de miskoop van het jaar...maar dat even ter zijde..

Groetjes Frans

Re: Digital Photo Professional (Help)

Je moet de optie "convert & save" gebruiken .. en dan wegschrijven als jpg, met eventueel een nieuwe bestandsnaam dan moet het zeker lukken. (ik doe dat continue )

Comment

Hoi doe ik maar als je de foto dan bekijk dan is die,
      die weg geschreven is weer wazig

Groetjes

Comment

Dit is wat ik doe.

Sharpness set ik op 8 in raw mode

in de rgb mode op 500

dan file convert and save --- exif-jpeg

image quality op 10

output resolution op 350 dpi

embed icc vinkje uit

hmmmmmmmmm

Ik heb het plaatje zoals u zij weg geschreven weer in het proggie terug geladen om te kijken wat die er precies mee doet hij zet dan gewoon de rgb mode terug op 0

Vreemd waardoor mijn foto weer onscherp is

pfffffff

Groetjes Frans

Comment

ik begin te vrezen dat dan het probleem niet bij DPP ligt maar bij uw camera .. misschien heb je wel een slecht exemplaar ?
          U terdege documenteren met zelf genomen fotomateriaal en de omstandigheden en naar uw verdeler stappen en de zaak aanhangig maken .. slechte exemplaren bestaan hoor, ik weet er alles van !

Comment

Dit is wat ik bedoel

scherp gemaakt geconvert weg geschreven en dan is die weer wazig weet iemand hoe dit kan met proggie Digital Photo Professional...

alvast allemaal bedankt

ps hoe plaats ik hier een foto ????
            Last edited by FransH; 7 juli 2009, 15:13.

Comment

Hoe ik het begrijp: DPP neemt de instellingen over die in de camera
              gezet zijn.[dit is in RAW zo in JPG weet ik dit niet zeker ]
              Dit zou de reden kunnen zijn,dat bij heropenen alles weer op 0 staat.
              Dit zou dan ook betekenen dat in de camera niets verscherpt wordt.

Ook is een mogelijkheid de viewer waar mee gekeken wordt.
              De ene viewer is nu eenmaal beter dan de andere.
              De Windows viewer

gr.ron.
              Last edited by exhi; 7 juli 2009, 15:59.
              http://exhi-fotografie.nl

Comment

hier even een voorbeeld plaatje kunne jullie zien wat ik bedoel maak niet uit uit welke camera die kom kom op het zelfde neer elke keer als ik hem dan convert gaat die met de instelling terug naar 0

groetjes

ps: maak ook niet uit met welke viewer ook al laat ik hem terug in het proggie zet die alles gewoon weer terug zoals het was dus onscherp

Comment

Ik heb me laten wijsmaken dat wanneer je een fullsized jpeg of tiff bestand via gelijk welke viewer bekijkt....dat je dit best op 100% ...50% ....25% ...12.5% van de ware grootte moet doen.Bij dpp kan je standaard niet anders dan de foto op 100 , 50 % bekijken of "fit to window"....indien je de optie fit to window selecteerd zal de foto het minst scherp weergegeven worden. De meeste andere viewers resizen gewoonlijk naar het formaat van je scherm of naar het formaat van het venster van de viewer. Het kan dus best zijn dat het formaat van de viewer afwijkt van de afmeting waar de scherpte optimaal weergegeven wordt.
                  Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                  http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FransH Bekijk bericht
                    hier even een voorbeeld plaatje kunne jullie zien wat ik bedoel maak niet uit uit welke camera die kom kom op het zelfde neer elke keer als ik hem dan convert gaat die met de instelling terug naar 0

groetjes

ps: maak ook niet uit met welke viewer ook al laat ik hem terug in het proggie zet die alles gewoon weer terug zoals het was dus onscherp
                    Ik vraag mij af of je de nieuwe foto niet opslaat met een veel te hoge jpg compressie ?... en die fax viewer is ook maar een prutsding he ... de foto in DPP ziet er nogtans perfect uit dus het probleem zit ergens anders

Comment

Ik ken DPP niet maar als je je foto's daarmee terug opent achteraf, zijn ze dan ook onscherp? Met Windows Picture en Fax Viewer lijken mijn foto's ook allemaal onscherp, maar dat ligt aan dit programma en niet aan mijn opnames of camera.
                      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                        Met Windows Picture en Fax Viewer lijken mijn foto's ook allemaal onscherp, maar dat ligt aan dit programma en niet aan mijn opnames of camera.
                        Ik vrees dat daar idd de oorzaak zou kunnen liggen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FransH Bekijk bericht

Installeer de Picasa viewer, die kan ook raw aan, en toont dat correct.

Comment

Ik werk al een tijdje met DPP en met photoshop elements voor verdere bewerking.

Het klopt inderdaad dat je foto's scherper worden weergegeven in DPP dan met picture viewer van windows.

Je andere probleem:
                            je hebt een raw file, je bewerkt deze met DPP (schuivers zijn verzet) en doet convert and save naar een jpg file

Als je dan later de foto bekijkt met windows picture viewer is deze niet zo scherp
                            Als je in DPP de Raw file terug opent, staan je schuivers zoals je ze had verzet
                            als je in DPP de jpg file opent, staan alle schuivers op nul, omdat deze foto nog niet is bewerkt (het was de raw file die je had bewerkt)

Let wel op met verscherpen ( vanaf schuiver op 6-8 zetten krijg je witte stippen doordat om te verscherpen er eigenlijk materiaal word weggenomen) Ikzelf zet hem meestal tussen de 4 en de 7. afhankelijk van portret/landschap/macro/...

Comment

Hoi allemaal heel erg bedankt.

Wat een super cool forum is dit zeg

Groetjes

Comment

Working...
                              X