Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vignetering toevoegen in PSP XII (NL)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vignetering toevoegen in PSP XII (NL)

@PhilJ: de link naar tutorial was een antwoord op de Photoshop vraag van DimitriVdV

Zelf gebruik ik de techniek die ik eerder toelichtte om hetzelfde te verkrijgen wat jij wilt: een foto met donkere hoeken. Vooral bij zwart-wit foto's geeft dat nogal eens een meerwaarde (natuurlijk hangt veel af van de persoonlijke smaak).

Als je donkere hoeken wilt, gebruik dan de rectangle selection tool, en gebruik zwart als flood fill kleur. De Gaussian Blur zet je dan dicht tegen 100. Is het intussen al gelukt om je layers op je scherm te krijgen?

Comment

Het is natuurlijk niet bedoeld om vignetering toe te voegen maar het kan met de volgende plugin :

Vignette Corrector file downloaden uitpakken en plakken in C:\Program Files\Corel\Corel Paint Shop Pro Photo X2\Languages\NL\Insteekfilters (of andere map waar je je insteekfilters plaatst) ... zou moeten werken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PhilJ Bekijk bericht
        Hey.

Alvast merci voor de moeite. De tuturial geeft echter niet volledig aan wat ik wil bereiken.
        Het is de bedoeling dat gewoon mijn hoeken donkerder worden. Ik wil er geen ovale foto van maken...
        Bewust een lensfout creeeren dus...
        Nog steeds niet gelukt...

Net gemaakt,in Psp,volgens de door mij beschreven methode,duurt letterlijk geen vijf minuten.Ik vind het ook vervelend dat het specifieke tooltje niet in Psp zit ,of,veel ergerlijker,dat we te dom zijn om het te vinden,maar manueel kun je het dus wel maken in Psp hé,en makkelijk ook:

Walter
        D850

Comment

bedankt, Walter, ik had er ook al naar zitten zoeken, maar jouw oplossing werkt perfekt.
          Trouwens, indien je een complexere uitsnede wil maken, werkt dat ook met de vrije hand-selectie !

C U
          Raf

Comment

Working...
          X