Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afdrukken van Zwart Wit foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Afdrukken van Zwart Wit foto's

Hallo Allemaal,

Ik heb soms een probleem dat een zwart wit foto er op mijn scherm goed uit ziet, maar als ik deze laat afdrukken, dan zit er soms een kleine groene zweem overheen.

Iemand tips hoe je zwart wit ook echt zwart wit kan laten afdrukken.

Alvast bedankt,

Vincent
    Een foto blijft een invulling van de fotograaf.......

Re: Afdrukken van Zwart Wit foto's

Kleurzweem bij zwart-wit is een bekend probleem in de digitale fotografie.

Er zijn slechts 2 opties:

1: Calibreer je beeldscherm en geef de foto MET uw eigen kleurprofiel aan de afdrukcentrale.

2: Koop een hele goede fotoprinter. Ik zelf heb een Epson Stylus Pro 3800 en daar is zwart-wit ECHT zwart-wit ZONDER kleurzweem. Zo'n printer kost wel z'n 1300 euro, maar als je alles telt (dus ook de inktkosten berekent over het aantal afdrukken) dan ben je per afdruk goedkoper uit dan een normale printer.
    Canon EOS 1DS Mark III + EF24-70 1:2.8L USM + EF70-200 f/2.8L IS USM + Extender EF 1.4x II + EF100 f/2.8 USM macro + Elinchrom flitsset

Comment

Is je foto technisch correct neutraal grijs?
      Enkel als je RGB-waarden 3x identiek zijn heb je neutraal grijs; zijn de 3 waardes niet gelijk, dan zit er een kleurzweem in je foto.

Comment

Mijn ervaring van zwart printen is dat ik de beste resultaten krijg met pigmentinkten.
        Zelf een simpele pixma 4500 geven prima resultaten.(met de juiste profielen wel natuurlijk)
        Uit mijn ervaring hier moet ik vaststellen dat het ernorm afhangkelijk is van het papier dat gebruikt wordt, een groot aantal van de glanzende papieren zijn totaal ongeschikt voor zwart/wit.
        Een van mijn favorieten is het heavy weight matte paper van epson.
        voor warme zwartwit foto's baryta van Hahnemuhle.

Comment

epson Stylus R2400 hier- perfecte zwartwit foto's. Nu, mijn vorige printer, een HP deskjet deed het ook niet slecht ( ook beterkoop in aankoop), maar op archival matte is er volgens mij niet veel beter te vinden voor B/W prints

Comment

Hoi
            Hier op de fotoclub werken we met een Canon PIXMA Pro 9500.

Niet te duur en voor Black & White een aanrader eerste klas!

Deze printer kan in tegenstelling tot de ook zeer goede Epson printers, ook al eens ff stilliggen, zonder dicht te slippen.

Raf'ke voor SF
            00.00 Gone

Comment

Veel printer voor weinig geld vinden we hier

Raf'ke voor Stone
              00.00 Gone

Comment

Working...
              X