Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plaats eens een Extreme CS foto....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

    Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
    Ja, normaal gesproken wel en dat heb ik trouwens ook gedaan maar LesC vroeg me in de thread zelf te reageren...
    OK, bedankt voor de verduidelijking

    Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
    Ik vermoed dat wanneer die mensen hun geschiedenis(tijdelijke files) van hun pc opruimen ook de foto wel weg zal zijn. Op Picturepush waar ik soms foto's plaats is de foto alvast niet langer aanwezig.
    De reden waarom ik hem verwijderd heb is omdat ik reeds heel lang in Showcase landschappen post. Er zaten daar van mij frequent een paar foto's tussen van echte bestaande lokaties zonder al teveel gefoefel(geshop). Foto's waar een paar dozijn positieve reacties op kwamen ook. Tegenwoordig selecteert men volgens totaal andere parameters dan vroeger....en dus heeft geen enkele van "mijn betere"(volgens de vele reacties dan toch) de hof bereikt. De foto die ik recentelijk onder fotobewerking plaatste was een probeersel waar er slechts een paar mensen op reageerden. Die foto was een overduidelijke kwakkel en zichtbaar gefotoshopped......een foto die voor mij helemaal niet onder de noemer van een goeie foto valt....eerder een eerste stapje om een composiet foto te maken. Ik had eerst ook een bijna zwart-witte foto geplaatst en wat later een kleuren update. Men heeft me via pm laten weten dat de link die van de foto die ze eerst gekozen hadden niet overeenkwam met de foto die zichtbaar was in de hof....en dat ik deze moest aanpassen om het te laten kloppen. Ik heb hen laten weten dat ze mijn plekje van deze week best aan een ander mochten geven....mooiere foto's zat. Dat was blijkbaar niet mogelijk....en ze hebben dan besloten om de update maar te linken ,men heeft me dat ook zo voorgesteld. En ik heb achteraf op mijn beurt besloten om de foto dan alsnog te verwijderen. Er spelen nog wel een paar andere factoren mee waarom ik dit deed....maar daar heeft hier niemand wat aan. Ik weet dat je volgens de bd geldende regels de foto's moet laten staan....maar regels zijn er om gebroken te worden.
    als ik heel eerlijk mag zijn Rupselkopke, ik vond het ook een beetje vreemd dat de foto in de HOF werd verkozen. niet dat de compo zo slecht was, maar ik heb al beter werk van jou op het forum zien passeren. voor alle duidelijkheid: dit is als positieve boodschap bedoeld. als ik dan later wat historiek in bepaalde threads las... het is misschien een toenaderingspoging van de BD moderatoren naar jou toe. ik hoop dat we je hier op het forum mogen blijven begroeten, en dat we nog veel mooi werk en nuttige tips van jou te zien krijgen. keep up the good work!

    Comment


    • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

      Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
      Ik vermoed dat wanneer die mensen hun geschiedenis(tijdelijke files) van hun pc opruimen ook de foto wel weg zal zijn. Op Picturepush waar ik soms foto's plaats is de foto alvast niet langer aanwezig.
      De reden waarom ik hem verwijderd heb is omdat ik reeds heel lang in Showcase landschappen post. Er zaten daar van mij frequent een paar foto's tussen van echte bestaande lokaties zonder al teveel gefoefel(geshop). Foto's waar een paar dozijn positieve reacties op kwamen ook. Tegenwoordig selecteert men volgens totaal andere parameters dan vroeger....en dus heeft geen enkele van "mijn betere"(volgens de vele reacties dan toch) de hof bereikt. De foto die ik recentelijk onder fotobewerking plaatste was een probeersel waar er slechts een paar mensen op reageerden. Die foto was een overduidelijke kwakkel en zichtbaar gefotoshopped......een foto die voor mij helemaal niet onder de noemer van een goeie foto valt....eerder een eerste stapje om een composiet foto te maken. Ik had eerst ook een bijna zwart-witte foto geplaatst en wat later een kleuren update. Men heeft me via pm laten weten dat de link die van de foto die ze eerst gekozen hadden niet overeenkwam met de foto die zichtbaar was in de hof....en dat ik deze moest aanpassen om het te laten kloppen. Ik heb hen laten weten dat ze mijn plekje van deze week best aan een ander mochten geven....mooiere foto's zat. Dat was blijkbaar niet mogelijk....en ze hebben dan besloten om de update maar te linken ,men heeft me dat ook zo voorgesteld. En ik heb achteraf op mijn beurt besloten om de foto dan alsnog te verwijderen. Er spelen nog wel een paar andere factoren mee waarom ik dit deed....maar daar heeft hier niemand wat aan. Ik weet dat je volgens de bd geldende regels de foto's moet laten staan....maar regels zijn er om gebroken te worden.
      Jammer dat het zo moet lopen, want nu lees ik tussen de regels door heel wat ontevredenheid of misnoegen over het feit dat jouw landschapsfoto's sinds meer dan een jaar de HoF niet meer gehaald hebben. Moeten we hieruit opmaken dat de verwijdering van de twee foto's een soort van represaille is? Laten we hopen en veronderstellen van niet.
      In plaats van heel deze heisa was het toch veel eenvoudiger geweest om een BD-medewerker of mezelf via PM te vragen om de foto uit de HoF te halen ipv eerst akkoord te gaan met de update om dat wat later deze off-line te halen.

      Grtz,
      Willy
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

        Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
        Ik vermoed dat wanneer die mensen hun geschiedenis(tijdelijke files) van hun pc opruimen ook de foto wel weg zal zijn. Op Picturepush waar ik soms foto's plaats is de foto alvast niet langer aanwezig.
        De reden waarom ik hem verwijderd heb is omdat ik reeds heel lang in Showcase landschappen post. Er zaten daar van mij frequent een paar foto's tussen van echte bestaande lokaties zonder al teveel gefoefel(geshop). Foto's waar een paar dozijn positieve reacties op kwamen ook. Tegenwoordig selecteert men volgens totaal andere parameters dan vroeger....en dus heeft geen enkele van "mijn betere"(volgens de vele reacties dan toch) de hof bereikt. De foto die ik recentelijk onder fotobewerking plaatste was een probeersel waar er slechts een paar mensen op reageerden. Die foto was een overduidelijke kwakkel en zichtbaar gefotoshopped......een foto die voor mij helemaal niet onder de noemer van een goeie foto valt....eerder een eerste stapje om een composiet foto te maken. Ik had eerst ook een bijna zwart-witte foto geplaatst en wat later een kleuren update. Men heeft me via pm laten weten dat de link die van de foto die ze eerst gekozen hadden niet overeenkwam met de foto die zichtbaar was in de hof....en dat ik deze moest aanpassen om het te laten kloppen. Ik heb hen laten weten dat ze mijn plekje van deze week best aan een ander mochten geven....mooiere foto's zat. Dat was blijkbaar niet mogelijk....en ze hebben dan besloten om de update maar te linken ,men heeft me dat ook zo voorgesteld. En ik heb achteraf op mijn beurt besloten om de foto dan alsnog te verwijderen. Er spelen nog wel een paar andere factoren mee waarom ik dit deed....maar daar heeft hier niemand wat aan. Ik weet dat je volgens de bd geldende regels de foto's moet laten staan....maar regels zijn er om gebroken te worden.
        als ik even heel eerlijk ben, ik vermoede al zoiets.......
        http://www.jvs-photography.be/

        Comment


        • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

          Het risoco dat je een foto in de Hof gaat hebben is vrij hoog dus opletten geblazen..

          Alle gekheid op een stokje...waar zijn we mee bezig..
          Je hebt dikwijls verdiende platen in de Hof maar ook dikwijls niet..maar dat kan je soms zo duidelijk zienen het lijkt bijna vanzelf sprekend...of toch niet?
          Vele hebben hun foto al mogen zien pronken in de Hof met maar enkele reacties..whatever.
          Er zal toch altijd een team zijn die daar de een lijn probeerd in te vinden.
          Doe zo vderder BOF team..
          En Peter..dont worry. Alles komt zoals het komt en ik zit soms ook met zovele vragen van wat,waarom en op grond van welke keuze?
          Voor diegene die er in staan proficiat en die net er langs graaien...tja.
          Het is trouwens geen wedstrijd maar een erkenning van iemands werk.
          En ik waardeer jou als fotograaf en als voorbeeld.
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

            [Mod-LesC]De volgende posts handelen specifiek over de Hall of Fame en heb ik uit deze draad verwijderd. Je vindt die (nieuwe) topic over HoF op de volgende locatie. Laat ons hier proberen opnieuw on track (of on topic) te geraken, deze topic handelt over Extreme CS foto's.[/Mod]
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....



              gr luc
              http://luc-danneels.be/

              Comment


              • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                mooi gedaan luc, klein minpuntje vind ik toch de randen van de vogel die zien er hier nogal soft uit mss kan je daar nog iets aan doen....?
                http://www.jvs-photography.be/

                Comment


                • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                  een zomers plaatje ......

                  http://www.jvs-photography.be/

                  Comment


                  • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                    Hartverwarmend in deze koude dagen! Mooi!
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                      Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                      een zomers plaatje ......
                      Nog even de horizon rechtzetten en je hebt een hele mooie
                      vriendelijke groeten, Kurt
                      Mijn foto's
                      Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                      Comment


                      • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                        Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                        Nog even de horizon rechtzetten en je hebt een hele mooie
                        hmmm snap je wel maar ben niet echt akkoord , vond het zeker beter een beetje aflopend, lijkt dan wat echter ....
                        http://www.jvs-photography.be/

                        Comment


                        • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                          Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                          hmmm snap je wel maar ben niet echt akkoord , vond het zeker beter een beetje aflopend, lijkt dan wat echter ....
                          echter?? Scheve horizonten classeer ik bij de beginnersfouten.
                          De transformatie van de meermin heb je mooi gedaan.
                          Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

                          Comment


                          • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                            Oorspronkelijk geplaatst door Happy Genes Bekijk bericht
                            echter?? Scheve horizonten classeer ik bij de beginnersfouten.
                            De transformatie van de meermin heb je mooi gedaan.
                            dank je voor het compliment
                            wat de scheve horizon betrefd , dan wil ik best een beginner blijven , geen enkel probleem mee
                            http://www.jvs-photography.be/

                            Comment


                            • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                              [QUOTE dan wil ik best een beginner blijven [/QUOTE]

                              Groetjes Rudy
                              Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

                              Comment


                              • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                                Euh ???
                                Een horizon dient horizontaal te staan, en een scheve horizon kon niet goed gepraat worden.

                                Iedereen ziet wel eens iets over het hoofd, en dan ben je normaal gezien blij als iemand dit opmerkt zodat je het kan corrigeren.

                                Lijkt mij eerder een kwestie van koppigheid dan van beginner zijn.

                                Nobody's perfect...

                                Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                                dank je voor het compliment
                                wat de scheve horizon betrefd , dan wil ik best een beginner blijven , geen enkel probleem mee
                                www.damafoto.be
                                Facebook Damafoto

                                Comment

                                Working...
                                X