Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plaats eens een Extreme CS foto....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

    Oorspronkelijk geplaatst door corre1980 Bekijk bericht
    Ik vind het mooi, enkel ik zie dat het bijeen geplakt is, zeker die bergen achteraan met het water. Het lijkt of het er gewoon opstaat. Mijn gedacht ontbreken hier schaduwen voor de hoogtevershillen en dieptes. zoals de brug naar de bergen en en de bergen zelf. De kleuren zijn prachtig.
    We zitten hier natuurlijk wel in de "Extreme CS bewerking" hoek, en dat mag je nooit vergeten. Hier is het niet direct de bedoeling om de realiteit weer te geven, maar vooral de realiteit van de fotograaf/bewerker, zoals die de realiteit beleeft.

    Dit is een prachtig werkje, Peter!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

      Oorspronkelijk geplaatst door corre1980 Bekijk bericht
      Ik vind het mooi, enkel ik zie dat het bijeen geplakt is, zeker die bergen achteraan met het water. Het lijkt of het er gewoon opstaat. Mijn gedacht ontbreken hier schaduwen voor de hoogtevershillen en dieptes. zoals de brug naar de bergen en en de bergen zelf. De kleuren zijn prachtig.
      Ik ben dezelfde mening toegedaan ...je kunt inderdaad nog zien dat het knip en plakwerk is.
      Ik ben vertrokken van een 5 tal foto's met een totaal ander licht en sfeer. Om de foto's zo bij elkaar te voegen dat het helemaal onzichtbaar is mankeer ik de skills nu nog. Het is totaal anders dan vertrekken van één foto van een echte lokatie waar je d.m.v dodge burn en blenden tot een gans andere maar geloofwaardig geheel kunt komen. Wat ik hier probeer is compleet nieuw voor mij. T'zijn als het ware mijn eerste stapjes. Bedankt voor de reactie....ik apprecieer deze kritiek zeker.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

      Comment


      • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

        Hoi Rupselkopke
        voor een van de eerste stappen is dit een zeer verdienstelijke poging, als tip kan ik je meegeven dat je de scherpe randen beter een klein beetje doezeld, dan zie je niet dat alles bij elkaar geplakt is. Maar je idee is zeker meer dan goed

        Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
        Ik ben dezelfde mening toegedaan ...je kunt inderdaad nog zien dat het knip en plakwerk is.
        Ik ben vertrokken van een 5 tal foto's met een totaal ander licht en sfeer. Om de foto's zo bij elkaar te voegen dat het helemaal onzichtbaar is mankeer ik de skills nu nog. Het is totaal anders dan vertrekken van één foto van een echte lokatie waar je d.m.v dodge burn en blenden tot een gans andere maar geloofwaardig geheel kunt komen. Wat ik hier probeer is compleet nieuw voor mij. T'zijn als het ware mijn eerste stapjes. Bedankt voor de reactie....ik apprecieer deze kritiek zeker.
        Groetjes Rudy
        Canon EOS 5DMKII / EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM

        Comment


        • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy_VDS Bekijk bericht
          Hoi Rupselkopke
          voor een van de eerste stappen is dit een zeer verdienstelijke poging, als tip kan ik je meegeven dat je de scherpe randen beter een klein beetje doezeld, dan zie je niet dat alles bij elkaar geplakt is. Maar je idee is zeker meer dan goed
          Bedankt voor je tip...bij de volgende gelegenheid probeer ik dat zeker eens.
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

          Comment


          • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....



            Jullie hadden nog eentje uit de reeks te goed van mij
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

            Comment


            • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

              Nu is de reeks compleet..Ferm gedaan hoor Bruno..
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                Al gezien op FB en ook hier schitterend bevonden. Sterk werk, sterke reeks
                vriendelijke groeten, Kurt
                Mijn foto's
                Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                Comment


                • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                  Bedankt, Pascal & Kurt!
                  www.brunodyserinck.be
                  https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                  Comment


                  • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                    eigenlijk zou je ze nog eens allemaal bijeen moeten posten, super gedaan
                    Flickr

                    Comment


                    • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                      Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
                      eigenlijk zou je ze nog eens allemaal bijeen moeten posten, super gedaan
                      Ja, dat vind ik ook!
                      Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

                      Comment


                      • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                        Dat standbeeld in de hemel vind ik heel goed gevonden. Mooie reeks geworden
                        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                        Comment


                        • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                          Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                          Fotokes uit archief vanop 5 verschillende lokaties bij elkaar gevoegd tot een composietlandschap.
                          Als beginner in deze discipline beloond worden met een HOF plaatsje. Er wacht je een mooie toekomst als extreme bewerker . Terecht beloond naar mijn bescheiden mening
                          vriendelijke groeten, Kurt
                          Mijn foto's
                          Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                          Comment


                          • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                            Waarom is de in de HOF geplaatste zoveel kleurlozer dan de foto in deze thread?

                            Comment


                            • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                              Proficiat met jouw HoF, Peter !
                              www.damafoto.be
                              Facebook Damafoto

                              Comment


                              • Re: Plaats eens een Extreme CS foto....

                                Ja, vreemd

                                En ook uitgerokken in de hoogte...
                                Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                                Waarom is de in de HOF geplaatste zoveel kleurlozer dan de foto in deze thread?
                                www.damafoto.be
                                Facebook Damafoto

                                Comment

                                Working...
                                X