Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
een hele goeie fotoshopper zonder meer , maar nu echt onder de indruk ben ik niet van zijn kunnen want echt spectaculair is het niet , er zijn meer mensen die zoiets kunnen hoor.....
alleen door het filmpje komt het wel erg spectaculair over , de moeilijkheidsgraad is hoog maar zeker niet extreem
maar t blijft natuurlijk wel een knap staaltje fotoshop
een hele goeie fotoshopper zonder meer , maar nu echt onder de indruk ben ik niet van zijn kunnen want echt spectaculair is het niet , er zijn meer mensen die zoiets kunnen hoor.....
alleen door het filmpje komt het wel erg spectaculair over , de moeilijkheidsgraad is hoog maar zeker niet extreem
maar t blijft natuurlijk wel een knap staaltje fotoshop
Terechte opmerking.
Ik heb het filmpje ook bekeken en wat hij doet is knap, maar niet om te zeggen extreem.
Bekijk hetzelfde filmpje zonder de muziek en 't is al minder
Terechte opmerking.
Ik heb het filmpje ook bekeken en wat hij doet is knap, maar niet om te zeggen extreem.
heb je soms een voorbeeld of link naar zoiets extreem? ik vond dit toch al redelijk extreem hoor maarja ik ben dan ook een CS noob
heb je soms een voorbeeld of link naar zoiets extreem? ik vond dit toch al redelijk extreem hoor maarja ik ben dan ook een CS noob
God... ik wil niet "neerbuigend" doen over voorgaande video, want het is en blijft knap.
Maar als ik het uitkleed, dan ben je in basis bezig met plak en knipwerk, overvloeien, laagdekkingen,... Je past bestaande zaken aan in een geheel en laat de belichting kloppen, want da's nog het belangrijkste van al: belichting.
Wat ik persoonlijk knap photoshop werk vindt, zijn mensen die vanuit het "niets" iets creëren. Om maar snel een voorbeeld op te diepen: het werk van Stephanie Valentin vind ik prachtig en "extreem" in die zin dat er werkelijk van een wit canvas iets opgebouwd wordt.
God... ik wil niet "neerbuigend" doen over voorgaande video, want het is en blijft knap.
Maar als ik het uitkleed, dan ben je in basis bezig met plak en knipwerk, overvloeien, laagdekkingen,... Je past bestaande zaken aan in een geheel en laat de belichting kloppen, want da's nog het belangrijkste van al: belichting.
Wat ik persoonlijk knap photoshop werk vindt, zijn mensen die vanuit het "niets" iets creëren. Om maar snel een voorbeeld op te diepen: het werk van Stephanie Valentin vind ik prachtig en "extreem" in die zin dat er werkelijk van een wit canvas iets opgebouwd wordt.
Terechte opmerking.
Onderschat het toch maar niet, komt veel aan te pas, zijn vele uren werk in. belichtingen creëren, reflecties creëren. alles bijeen plakken kan iedereen, maar het dan nog op iets doen trekken das een andere zaak.
Photography is a way to see the world in detail.
Fotograaf op rust
Het filmpje getuigt van creativiteit. Je moet om te beginnen al het eindresultaat voor je geestesoog zien én het dan ook nog op zo'n manier kunnen uitwerken dat je een realistisch resultaat krijgt.
Wie even de moeite gedaan heeft om verder te kijken : de man is een grafisch kunstenaar/designer. Dit soort photoshopwerk ligt hem wellicht het best, maar er is ook een filmpje waar hij een kat schildert in photoshop. Vertrekkend van een blanco canvas. Hij kan het dus wel, maar 't zal wellicht niet zijn sterkste kant of meest favoriete bezigheid zijn.
Stephanie is trouwens ook maar een van de velen. In iedere game company zit een hoop artistiek talent, deviantart bulkt ervan. Op die manier is geen van de twee hier vermelde artiesten een uitzondering of spectaculair te noemen.
Of dat je nu een oog - kat of wat dan ook tekent of schildert , zo of in Photoshop , is wel mooi vakwerk/kunde , maar creativiteit is iets anders hoor ! Een knappe ,spitvondige assemblage is stukken creatiever dan een oog (na)tekenen .
En kunst is dan nog wat anders .........
Als het om een realistische weergave gaat, dan moet photoshop het nog ruimschoots afleggen tegenover handmatig schilderwerk. Niet zozeer in gladde verlopen, maar wel in texturen.
Een drukgevoelige wacom stelt niks voor ten opzichte van subtiele handmatige druk.
En op youtube filmpjes van net iets groter dan een postzegel, lijkt het al vlug realistisch.
Maar photoshop is wel uitermate geschikt om fotos te bewerken, waarvoor het ook ontwikkeld is.
Ikzelf gebruik Ps vooral nog als tussenstadium, als stap ten dienste van...en minder als doel op zich.
Hieronder:
géén photoshop, géén foto, géén retouche, maar ik heb het wel allemaal ten dele nodig gehad om dit volledig handgeschilderd werk op paneel te maken.
En kunst of vakwerk of geen van beiden, wie zal het zeggen.
Comment