Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Hoop dat deze goed zit. Mijn picassa zit vol. Ik kan het voorlopig niet anders.
Van heel het werk is alleen de lamp van het internet geplukt. Het bestaat uit 3 foto's.
Eerste foto is de illustratie van Adam met het spaarvarken, werd thuis gemaakt op tafel met wit achtergrond. Door de wolken te bedekken met zwak licht en de foto met Adam en het varken door te drukken bekwam ik dat Adam goed zichtbaar werd en de wolken werden zacht maar toch zichtbaar.
de wolken had in al ooit gefotografeer voor ingeval ik wolken nodig had.
Alleen de lamp had ik nog niet en ik wou weten of het me lukte het werk wat behoorlijk in de lamp te krijgen. Deze plukte in van het internet.
De rookwolken worden gemaakt met de penselen die je gratis krijgt bij aankoop van een photoshopmagazine.
Stukken beter zo Koen:-)
Ik wil geen haarkliever zijn, maar probeer eens de structuur laag te vergoten (of verminderen), want de donkere kanten trekken een beetje te veel aandacht weg van het prachtig creatief idee.
Ik gebruik ook veel structuren, in het begin redelijk sterk, later met mate en zet de laag op "blending mode"> Softlight.
Ik vind dat het goed idee dit verdient!
Probeer eens en oordeel zelf.
Groetjes,
Ben
Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.
Dag Dave, een goed idee!
IK zie boven aan de horizon een redelijk witte halo.Hier een trucje om dat weg te werken:
Stempeltje van PS aan 100 %> blending mode: DARKEN > klik de keur juist boven de witte halo en stempel het weg.
...Of met een zachte borstel > op blending mode: Darken en schilder de witte halo weg.
Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.
Stukken beter zo Koen:-)
Ik wil geen haarkliever zijn, maar probeer eens de structuur laag te vergoten (of verminderen), want de donkere kanten trekken een beetje te veel aandacht weg van het prachtig creatief idee.
Ik gebruik ook veel structuren, in het begin redelijk sterk, later met mate en zet de laag op "blending mode"> Softlight.
Ik vind dat het goed idee dit verdient!
Probeer eens en oordeel zelf.
Groetjes,
Ben
je hebt gelijk... ik ga d'r nog wat mee spelen...
heb nog wel varianten binnen het thema...
Knap, Marie-Anne, jammer dat je met een dergelijke bewerking niet aan de BD-Challenge mag meedoen. Je kunt 'm uiteraard wel gebruiken voor je "tentoonstelling".
Hooo, prachtig Marie-anne. Sta paf. Nou mijn werk is nog niet optimaal hoor. Ik moet nog een paar tools leren gebruiken om het geheel te verbeteren.
Maar jij doe zeker niet onder hoor. Kijk uit naar een nieuwe.
Comment