Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chiana

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Chiana

Graag julie mening.

Re: Chiana

knap effect, alleen jammer dat het gras zo uitgebrand is....

grt,
    Raf
    Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

Comment

Tof idee

Zo'n combinatie van zwart/wit en kleur is perfect om de nadruk te leggen op één dominant onderwerp. Ik herinner me dat er vroeger op BD ooit een volledige reeks heeft gestaan met een rode stoel in een stadsomgeving.

Deze foto is een portret en heeft dus als onderwerp het meisje. De bewerking legt echter volledig de focus op de jurk. Voor mij 'wringt' dat een beetje - misschien was het beter om de persoon volledig in kleur te laten.

Misschien dat anderen dat anders zien - dit kan nog een interessant discussie worden.
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
        Tof idee

Zo'n combinatie van zwart/wit en kleur is perfect om de nadruk te leggen op één dominant onderwerp. Ik herinner me dat er vroeger op BD ooit een volledige reeks heeft gestaan met een rode stoel in een stadsomgeving.

Deze foto is een portret en heeft dus als onderwerp het meisje. De bewerking legt echter volledig de focus op de jurk. Voor mij 'wringt' dat een beetje - misschien was het beter om de persoon volledig in kleur te laten.

Misschien dat anderen dat anders zien - dit kan nog een interessant discussie worden.
        Als ik de foto zo zie (op mijn Macbook Pro scherm, wat niet het beste scherm is voor zulke details) is het meisje volgens mij toch volledig ingekleurd. zij het wel iets te flets naar mijn smaak. 'k Vind het wel een mooie techniek, ik heb het zelf recent een aantal keer toegepast op een paar foto's waarop ik de achtergrond in kleur te storend vond (zoals deze) of, zoals ook bij de foto van TS, de aandacht uitsluitend naar het onderwerp wilde trekken, zoals deze.

Ben het wel met D_Reamzzz eens dat het jammer is dat het gras(?) zo uitgebrand is. Maar goed, met deze techniek is een dergelijke foto wat mij betreft wel te redden... in volledig kleur zouden die uitgebrande delen waarschijnlijk nog veel storender zijn....
        www.indetailfotografie.nl

Comment

Ik zwijg als een graf (geen mening)
          « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
            Als ik de foto zo zie (op mijn Macbook Pro scherm, wat niet het beste scherm is voor zulke details) is het meisje volgens mij toch volledig ingekleurd. zij het wel iets te flets naar mijn smaak.....
            Klopt, maaf het effect is zo subtiel dat het er niet echt toe doet omdat de jurk de foto volledig domineert.
            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Working...
            X