Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batch watermerk toevoegen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Batch watermerk toevoegen.

Hallo,

Ik heb een eigen site, en daaraan zit een fotogallerij gekoppeld. Ik maak op mijn vakantie's graag foto's en upload deze dan op de gallerij. Het valt mij op dat flink wat mensen (vrienden van vakantie enzo), mijn foto's downloaden en opnieuw verspreiden op hyves, msn en andere dingen.

Nou leek het mij al een tijdje leuk om aan alle foto's een watermerk toe te voegen. Ik kan de logo's zelf in mekaar knutsellen met Photoshop, dus das geen enkel probleem. Het probleem is dat ik ze allemaal in een van de hoeken van de foto wil zetten. Nou heb ik foto's op mijn gallerij staan die met verschillende camera's zijn gemaakt en dus een andere resolutie hebben. Mijn vraag is nou:

Hoe kan ik zeggen tegen een hele rits foto's, Plaats het watermerk op 50pixels Y & X offset van de rand. Dus dat hij niet helemaal in de hoek komt te staan, maar een stuk eruit.

Ik zoek een programma die dit dus voor mij kan doen, waar ik vele opties heb om een watermerk te kunnen invoegen.
    Iemand enige aanbevelingen?

Alvast bedankt!

Max Bentum.

Re: Batch watermerk toevoegen.

de zoekfunctie geeft als 5e resultaat dit volgens mij interessant topic: programma om watermerkbeeld in een foto te plaatsen

En zo zijn er nog een paar topics, dus ik zou zeggen, veel succes!
    [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

Comment

bordermaker werkt prima

http://www.bordermaker.nl/nl/download.html (wel ff de windows variant downloaden, de web is niet zo fijn)
      Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
      My flickr My site

Comment

BDsizer (heeft zijn naam in dit geval tegen) en Mogrify springen mij zo meteen voor de geest.

Comment

kan alles + nog véél meer

en: 00.00 €
          « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
            http://www.faststone.org/FSViewerDownload.htm

kan alles + nog véél meer

en: 00.00 €
            Veronique de link werkt niet, is het een PS-script of standalone prog?

[edit] nu werkt ie terug...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door viero Bekijk bericht
              Veronique de link werkt niet, is het een PS-script of standalone prog?
              stand-alone viewer + Tools 1ste klas
              .. heu link werkt hier perfect hoor
              « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Ik gebruik een klein prog. DCEAutoEnhance. Doet veel in batchmode.

Albert
                Juniormember maar reeds van af 1952 met fotografie bezig. Nu een oud bakske LC1 en recent DP2.

Comment

Oke super . Topic kan in de trash, had ook al een tooltje gevonden: VisualWatermark, die is echt zoo fijn en goed. Echt een aanrader! Merci voor alle berichtjes!

Comment

Working...
                  X