Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkleuren foto bij opslaan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verkleuren foto bij opslaan

Ik heb het volgende probleempje :

Telkens ik een foto (die van m'n d2x komt) overzet via usb kabel.Die vervolgens bewerk (bv. enkel maar verkleinen) in MS picture manager en daarna opsla, krijg ik een verkleuring van de foto.

Ik heb het probleem op meerdere pc's.

Iemand een idee hoe dit zou kunnen komen ?

www.vulstekebvba.be

Re: Verkleuren foto bij opslaan

Welk kleurprofiel staat in je camera ingesteld?
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
      Welk kleurprofiel staat in je camera ingesteld?
      Volgens de exif van de 2e foto "Adobe RGB"...
      BD0910BE

Comment

Weet het niet zeker maar dacht aan 't volgende: je hebt misschien een wide gamut scherm en in Photoshop, lightroom en andere progs die kleurprofielen ondersteunen ziet het er goed uit maar in Windows zelf niet.
        Ikzelf heb een HP LP2475w en bekijk mijn foto's bvb nooit via windows viewer maar altijd via CS, lightroom of firefox met color management add-on...

Groeten
        Flickr

Comment

ik heb precies hetzelfde gemerkt :S als ik verklein via MS picture manager, dan worden mijn foto's veel te rood. Das jammer, want het gaat wel lekker snel. Waar het aan ligt weet ik ook niet. Wat ik wel weet is dat ik nu maar met andere programma's verklein.
          Ik ben eerder geneigd te denken dat het aan het programma ligt dan aan de instellingen van de camera.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leetje Bekijk bericht
            ik heb precies hetzelfde gemerkt :S als ik verklein via MS picture manager, dan worden mijn foto's veel te rood. Das jammer, want het gaat wel lekker snel. Waar het aan ligt weet ik ook niet. Wat ik wel weet is dat ik nu maar met andere programma's verklein.
            Ik ben eerder geneigd te denken dat het aan het programma ligt dan aan de instellingen van de camera.
            de ms programmatjes staan niet direct bekend als zijnde goed kleurgemanaged.
            Als je er echt voor gaat blijf dan in zekere programma's als photoshop e.d., vergeet msviewer enz.

Comment

Ik werk met een Apple en weet (dus) niet zo goed hoe het zit met kleurenmanagement in Windows, maar ik dacht dat Vista dat al wel ondersteunde. Elke foto dat geen kleurprofiel heeft, wordt door Vista standaard aanzien als sRGB (zowat het universele kleurenprofiel) Maar dan kan je natuurlijk nog altijd problemen hebben als je kleurprofielen zomaar van je foto's zomaar worden veranderd of weggelaten.

Hoe het ook juist zit, zou ik ook aanraden om Adobe Photoshop-achtige programma's te gebruiken, zelfs voor zoiets banaals als afbeeldingen te verkleinen, tenzij je natuurlijk zeker bent dat die ICC profielen en andere metadata onaangetast blijven door ze te bewerken in een ander programma.

Kijk zeker eens naar deze site om te checken of je wel met een color managed browser surft.
              Mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door j_tiptree Bekijk bericht
                Ik werk met een Apple en weet (dus) niet zo goed hoe het zit met kleurenmanagement in Windows, maar ik dacht dat Vista dat al wel ondersteunde. Elke foto dat geen kleurprofiel heeft, wordt door Vista standaard aanzien als sRGB (zowat het universele kleurenprofiel) Maar dan kan je natuurlijk nog altijd problemen hebben als je kleurprofielen zomaar van je foto's zomaar worden veranderd of weggelaten.

Hoe het ook juist zit, zou ik ook aanraden om Adobe Photoshop-achtige programma's te gebruiken, zelfs voor zoiets banaals als afbeeldingen te verkleinen, tenzij je natuurlijk zeker bent dat die ICC profielen en andere metadata onaangetast blijven door ze te bewerken in een ander programma.

Kijk zeker eens naar deze site om te checken of je wel met een color managed browser surft.
                bedankt voor de link...
                Internet Explorer en Chrome dus niet, FF met Add-on dus wel.
                Flickr

Comment

Working...
                X