Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

upsizen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• upsizen?

Probleem stelt zich als volgt:

Ik heb hier een foto die ik gecropped heb en zou hem graag laten afdrukken op 60x90cm

Via foto.com omdat de prijs hier vrij goed is. Heb echter geen idee van de kwaliteit van foto.com, is het aan te raden?

Nu door hem te croppen is er wel een groot deel van de resolutie verloren gegaan

Nu komt de resolutie nog overeen met een 5MP bestand.

Probleem is dat foto.com aanraadt niet hoger te gaan dan 30x45cm voor optimale kwaliteit.

Hoger dan 40x60cm is zelfs niet mogelijk.

Ik had echter graag 60 op 90 gehad als afdrukgrootte.

Wat kan ik nu best doen? upsizen in Photoshop via die plugin van OneOne (naam vergeten) of me erbij neerleggen dat 5MP niet voldoende is voor dergelijk afdruk.

Iemand reeds ervaring met upsizen en dan laten afdrukken?

Re: upsizen?

Ik kan niet goed volgen, wegens mix van van alles en nog wat.

resolutie = PPI (print van 240>> max: 340)

Wat wil je ?
    vat vragen ze als minimum PPI ?
    « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Wat de minimum DPI weet ik niet... min resolutie is voor 60 x 90 cm -> 3602 x 5404 pixels

Ik heb 2800 op 1800 pixels

Comment

resoluite staat onder je print size duidelijk vermeld, in het image size venster

Pixel dimension en mb size zegt niets (monitor web, weergave stuff)

voor printouts moet je bijvoorbeeld >>

print size = A4 > 210 × 297 (mm)
        resolutie van: 300 ppi

Dat begrijpen ze op alle centrales
        Last edited by Veronique; 1 juni 2009, 20:45.

Comment

Met 5,5 MP (2865 x 1910 pixels) kun je op elke grootte afdrukken vermits je de afdruk bekijkt op een afstand gelijk aan de diagonaal. Bij een foto van 60 x 40 cm is de diagonaal 72 cm.
          Bekijk je die foto vanaf een kortere afstand dan ga je het gebrek aan pixels zien.

Overigens dienen die 5,5 megapixels van goede kwaliteit te zijn. Als je inmiddels onverantwoord hebt zitten spelen met het bestand, dan loop je het risico dat er ook nog bewerkingsongerechtigheden zichtbaar worden.

Dus als je er zeker van bent dat je bestand van goede kwaliteit is, dan moet je het lab informeren dat je op de hoogte bent van de consequenties maar dat ze het toch moeten afdrukken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veronique Bekijk bericht
            resoluite staat onder je print size duidelijk vermeld, in het image size venster

Pixel dimension en mb size zegt niets (monitor web, weergave stuff)

voor printouts moet je bijvoorbeeld >>

print size = A4 > 210 × 297 (mm)
            resolutie van: 300 ppi

Dat begrijpen ze op alle centrales
            240 ppi (voor 20 op 30 cm) volgens photoshop... IK moet het op 80 ppi zetten om de dimensies 60 op 90 te krijgen... Dit is volgens mij ruimschoots onvoldoende? Zal ik een beter resultaat krijgen door bijvoorbeeld Fractals Pro te gebruiken en te upsizen? of geeft dit een slechter resultaat dan gewoon op 80ppi te laten afdrukken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cartman Bekijk bericht
              240 ppi (voor 20 op 30 cm) volgens photoshop... IK moet het op 80 ppi zetten om de dimensies 60 op 90 te krijgen... Dit is volgens mij ruimschoots onvoldoende? Zal ik een beter resultaat krijgen door bijvoorbeeld Fractals Pro te gebruiken en te upsizen? of geeft dit een slechter resultaat dan gewoon op 80ppi te laten afdrukken?
              Genuine Fractals Pro is héél goed en werkt knap af!

Zeker proberen op 200 ppi bijvoorbeeld en uw maat!

Try b4 you ..... kost geen geld, hé

Comment

Working...
              X