Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RAW (ACR CS3 Bridge)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• RAW (ACR CS3 Bridge)

Een stomme vraag misschien, maar is het mogelijk terug te keren naar het origineel, na een aantal aanpassingen te hebben gemaakt op een RAW (dng) bestand in ACR Bridge CS3? Ik meen te weten dat RAW aanpassingen non-destructief zijn, maar kan niet vinden hoe ik alle wijzigingen kan ongedaan maken.
    Dank bij voorbaat.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Re: RAW (ACR CS3 Bridge)

icoontje met pijltje>> rechts >> Basic & co balk [Reset to ACR default] en zoveel meer!!!
    « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Je kan ook op een copie van je RAW werken,zo blijft je originele bestaan.
      In RAW, druk Alt, dan "openen als copie" en klaar is kees.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
        Je kan ook op een copie van je RAW werken,zo blijft je originele bestaan.
        In RAW, druk Alt, dan "openen als copie" en klaar is kees.
        Is maar een xmp file'ken de RAW blijft steeds intact.

Comment

Dank voor je reacties.
          Ik zit wellicht op een verkeerd scherm te kijken, maar waar is dat icoontje waar Veronique van spreekt?

Verder: ik zet al mijn RAWs (van verschillende cameras) om naar DNG. Op die manier dacht ik (?) de xmp-files te "omzeilen". Of ben ik hier mis?

(als het echt nodig is, wil ik wel op een kopie gaan werken. Ik was echter de mening toegedaan dat ik bij RAW altijd kon terugkeren naar het origineel. Alleen, lijkt precies zo simpel nog niet)

Denk dat ik het gevonden heb:

Tweede optie of onderste optie. Weet iemand wat het verschil is?
          Last edited by LesC; 1 juni 2009, 15:50. Reden: Paragraaf + nwe screenshot toegevoegd
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

• onder je histogram basic >>>> rechts >>>
            • Bij DNG zit de xmp (in) de file, maar hij zit er wel net zoals bij de losse versie (embedded)
            • Uw RAW blijft intact, always

onderste optie Lee

Comment

Bedankt, Veronique, dat is het indeed.
              Verschil tussen tweede optie en laatste optie is dat je met de 2de optie (CR Defaults) kunt zien hoe de foto eruit zag vóór wijzigingen, met de laatste optie (Reset CR Defaults) brengt effectief de foto terug tot het origineel. Right?

Comment

*new*

Ik werk enkel met mijn eigen RAW default, vandaar!

2de is ook goed als je saved of opent
                Reset is voor je eigen default terug naar ACR dafault te brengen
                Zo is't
                Last edited by Veronique; 1 juni 2009, 17:26.

Comment

Working...
                X