Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pc Medion

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pc Medion

Hallo

vanaf woensdag 27mei staat er in de Aldi een PC te koop voor 499.
    Ik zit momenteel te werken op een oud bakbeest van ongeveer 8 jaar oud en sta op het punt iets nieuws aan te schaffen.
    Is het de moeite waard om dat toestel te kopen of is dit niet snel genoeg om aan fotobewerking te doen?

http://www.medion.com/ms/aldi/md8399/be_nl/flash.html

heb ook de mogelijkheid om volgende combinatie te kopen weliswaar tweede hands

Kast coolermaster stacker 832
    moederbord assus p5k deluxe wireless
    cpu intel q9950 4X9ghz ( 5 maand oud)
    ram 2X2gb corsair dominator 1150 mhz
    Hd samsung spinjoint F1 1tb Nieuw
    VGA Nividia 8800gt 512 mb
    Voeding Antec Earth 650W (nieuw)
    Dit zou voor +/- 800€ zijn.

Ik heb geen idee waar het verschil zit tusssen de twee ( buiten de 300€natuurlijk) kan er mij iemand een beetje raad geven??

Bedankt

Gr Pedema

Re: Pc Medion

Hallo,

De vraag die je je moet stellen bij een Medion PC is, ben ik tevreden met de configuratie zoals deze is of zal ik die computer willen (intern) uitbreiden. Indien je niet wenst uit te brediden zijn de computers van Medion zeker niet slechter dan andere vergelijkbare PC's, en zijn ze voor normaal gebruik goed uitgerust (card reader is al ingebouwd, genoeg USB aansluitingen (vooraan en achteraan), esata, firewire enz...) intern uitbreiden is meestal maar bepekt mogelijk(.

Fotobewerking zal zeker haalbaar zijn met zo'n PC.

Nu je vraag was wat is het verschil.... het grote verschil zit hem in de processor, die bij de andere PC 4 kernen (Intel) heeft, bij de Aldi PC "maar" 2 (AMD). Dit kan bij bepaalde programma's een verschil maken. Ook de Video kaart is een trapje hoger bij de andere PC (ALDi goede start kaart, andere PC een goede middenmoter). En het moederbord zal veel meer uitbreidingsmogelijkheden hebben bij de andere PC (speelt voor de meeste mensen minder een rol) dan bij de Aldi pc's. De Kast van Coolermaster zal een stuk grotere zijn dan die van de Aldi pc (maar ook hier speelt dit voornamelijk een rol bij uitbreiding)...... dus alles zal net wat beter zijn bij uitbreiding bij de andere PC.

Let wel op dat bij de Aldi PC je reeds een legale Windows hebt (staat niet bij die andere en dan mag je toch nog op een 100+ euro's rekenen indien je een OEM versie kunt krijgen) en heel wat andere software (kost soms ook nog wat extra). Ook zie ik bij de andere PC nog geen DVD/CD brander (kost niet meer zoveel maar toch weer een paar tientallen euro's).

Maar gezien je je vraag hier stelt zou ik durven veronderstellen dat uitbreiden van je PC niet iets is wat je veel zult doen.... en zou ik durven stellen dat die Medion PC voor jou zeker zal voldoen.

Comment

Helemaal mee akkoord
      ik heb ondertussen 3 "ALDI's" versleten, en ben altijd tevreden geweest, en ik mag toch wel stellen dat ik redelijk veeleisend ben (ik draai nogal wat professionele 3D-software).
      ook qua service na verkoop geen klachten!

wat uitbreiden betreft: ik denk dat, op het ogenblik dat je denkt aan uitbreiden, dat dan eerder het moment gekomen is om volledig te vernieuwen.
      wat geheugen bijsteken of een betere videokaart kan natuurlijk altijd, maar veel meer dan dat zou ikzelf niet doen.

dré

Comment

Ik zou voor die "tweedehands" gaan!!

moederbord assus p5k deluxe wireless
        Mijn laatste 4 mobo's zijn telkens Asus geweest en die dingen zijn retestabiel

cpu intel q9950 4X9ghz ( 5 maand oud)
        is 4x2.83GHz, dit moet momenteel zowat de beste cpu prijs/kwaliteit van het moment zijn.

Wat weinig voor fotobewerking, momenteel kost DDR2 niet zoveel meer, zou dus opteren om wat bij te stoppen (tot bv 6GB ofzo), let wel als je boven de 3GB gaat moet je een 64-bit OS installeren om er deugd van te hebben.
        Hd samsung spinjoint F1 1tb Nieuw
        Valt niet veel op aan te merken op die SpinPoints F1, behoort tot de snellere drives

VGA Nividia 8800gt 512 mb
        Is voor fotobewerking niet zo belangrijk

Voeding Antec Earth 650W (nieuw)
        Prima voeding

Dit zou voor +/- 800€ zijn.
        Ik zou er nog wat vanaf proberen te krijgen, maar lijkt me wel een redelijk prijs hoor!

Om de een of andere reden ben ik niet overtuigd van die Aldi dingen...maar ga hier niet meer over uitwijden, ik werk er absoluut niet graag mee!
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Dag Dré,

bij uitbreiden dacht ik eerder aan een video capture card (wordt dikwijls al van de start van je PC ingebouwd hoor), vroeger ook bijkomende Raid controler (IDE was beperkt tot 4 aansluitingen).... scsi card voor de scanner en tape streamer..... je weet wel echt uitbreiden van bepaalde functies en niet aan een upgrade van bepaalde onderdelen (welke binnen de beperkingen van het moederbord even goed lukt bij de ALDI PC als bij de andere PC).

Comment

Ik heb ook een Medion pc van Aldi en ben er zeer tevreden van, ook voor de fotobewerkingen. ;o)

Comment

Lijkt me voor 499 helemaal geen slechte PC eerlijk gezegd, ik heb voor de mijne een veelvoud hiervan betaald begin dit jaar. Twijfel er aan om er eentje voor mijn vrouw te kopen, voor zo'n prijs kan je nooit veel in 't zak gezet zijn hé

Waar is de tijd dat we voor een 8086 nog 100,000 frankskes op tafel moesten leggen, met 4mb (jawel megabytes ipv gigabites) geheugen

Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                [COLOR="red"]Wat weinig voor fotobewerking, momenteel kost DDR2 niet zoveel meer, zou dus opteren om wat bij te stoppen (tot bv 6GB ofzo), let wel als je boven de 3GB gaat moet je een 64-bit OS installeren om er deugd van te hebben
                Wat versta je onder DDR en een 64 bit OS en kost dit veel om te laten instaleren?
                Ik ben een complete leek in de computerwereld en dit is als Latijn voor mij,

Het enige wat me interesseert is dat dat ik foto's kan bewerken zonder dat ik op een reactie moet wachten , momenteel zit ik met een vertraging van om en bij de minuut, klik en wachten telkens weer opnieuw.

alvast bedankt voor de reacties

gr pedema

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pedema Bekijk bericht
                  Wat versta je onder DDR en een 64 bit OS en kost dit veel om te laten instaleren?

Het enige wat me interesseert is dat dat ik foto's kan bewerken zonder dat ik op een reactie moet wachten , momenteel zit ik met een vertraging van om en bij de minuut, klik en wachten telkens weer opnieuw.

alvast bedankt voor de reacties

gr pedema
                  Beste,
                  Als je vergelijking een pc van 8 jaar oud is, dan wordt elke nieuwe pc een zalige ervaring. Ik deed vorige maand hetzelfde. Ipv een dell uit 2001 kwam er een nieuwe dell, 4GB RAM, Q8200, 640GB HD voor 600 Euro. Dat is niet het snelste en krachtigste wat er momenteel is, maar die vliegt wel door photoshop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pedema Bekijk bericht

gr pedema
                    DDR gaat over je RAM geheugen. DDR3 is het nieuwste maar wel een pak duurder. DDR2 wordt nog veel gebruikt. De RAM gebruikt je PC om tijdens berekeningen data weg te schrijven en terug te lezen. Als die RAM vol zit, moet je PC dit via je harde schijf gaan doen en dat is ontzettend veel trager. OS is het operating system (bv. windows vista, Linux). Een 32bit OS (een beetje de standaard tot nogtoe) herkent maar 4 GB RAM. Meer RAM bijsteken heeft dus geen zin met een 32 bit OS. Met een 64 bit OS, heeft het wel zin om meer dan 4 GB Ram te steken.
                    Maar eigenlijk zijn dit upgrades die je ook in de toekomst eventueel nog kan doen. Je hoeft je daar nu geen zorgen over te maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                      Waar is de tijd dat we voor een 8086 nog 100,000 frankskes op tafel moesten leggen, met 4mb (jawel megabytes ipv gigabites) geheugen
                      een 8086-processor kon maximaal 1024kb aan geheugen adresseren, en wegens praktische redenen werd het ram-geheugen door dos beperkt tot 640kb. Ik betwijfel het dan ook of ze ooit pc’s met een 8086 en 4mb geheugen verkocht hebben. 4mb werd pas bij de 386 de standaard

en nu nog even on-topic: passeer eens langs tones.be en je zal ontdekken dat je voor die 800€ van het 2de hands-systeem een beter systeempje kan kopen, maar dan nieuw
                      http://www.mimoza.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                        Ik zou voor die "tweedehands" gaan!!

Om de een of andere reden ben ik niet overtuigd van die Aldi dingen...maar ga hier niet meer over uitwijden, ik werk er absoluut niet graag mee!

Dit kan ik volledig beamen Een vriendin van mij heeft ook een aldi-pc.... man man man, wie daar tevreden van kan zijn Dat ding was al na 2 weken kapot, toetsenbord, muis en speakers is gewoon troep.... service was wel goed; komen halen en terugbrengen aan huis Maar vond de pc al traag de eerste keer dat ik hem geïnstalleerd had. Ook geheugen uitgebreid naar 3 gig; maar is nooit eensnelheidsmonster geweest. En ik spreek hier van de tijd dat aldi tenminste Intel-pc's verkocht. Is nu ook al een tijdje gedaan.

Nee hoor, koop die tweedehands die is tenminste gebouwd met kwaliteits onderdelen; of ga naar een pc winkel en je koopt een betere config voor hetzelfde geld.
                        α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                        Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                          Dit kan ik volledig beamen Een vriendin van mij heeft ook een aldi-pc.... man man man, wie daar tevreden van kan zijn Dat ding was al na 2 weken kapot, toetsenbord, muis en speakers is gewoon troep.... service was wel goed; komen halen en terugbrengen aan huis Maar vond de pc al traag de eerste keer dat ik hem geïnstalleerd had. Ook geheugen uitgebreid naar 3 gig; maar is nooit eensnelheidsmonster geweest. En ik spreek hier van de tijd dat aldi tenminste Intel-pc's verkocht. Is nu ook al een tijdje gedaan.

Nee hoor, koop die tweedehands die is tenminste gebouwd met kwaliteits onderdelen; of ga naar een pc winkel en je koopt een betere config voor hetzelfde geld.
                          't Is niet dat AMD minderwaardige cpu's verkoopt.
                          Canon EOS 400D, Sigma 17-50mm 2.8, sigma 50-150mm 2.8, canon 50mm 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefanmiler Bekijk bericht
                            't Is niet dat AMD minderwaardige cpu's verkoopt.
                            Niet minderwaardig neen, waarschijnlijk prijs/kwaliteit zelfs beter dan Intel.

Maar bij mij komt er sinds jaren geen AMD meer binnen, enkel nog Intel, net zoals alle andere pc's die ik mensen aanraad
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

We hebben deze ook gekocht en als ik CS3 er wil op installeren dan loopt die vast.
                              Wat ik ook doe, die CS3 wil er niet op werken?
                              Iemand enig idee hoe dit komt?

grtz
                              Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

Comment

Working...
                              X