Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 MOTOS op 1 FOTO krijgen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 2 MOTOS op 1 FOTO krijgen

ik zit met volgende porbleem :

graag had ik van deze 2 fotos 1 gemaakt, door middel van beide motos bij elkaar te voegen , hoe doe ik dit het best? kheb reeds tutorials opgezocht van ps7 maar vind niets dat mij hierbij kan helpen

foto 1 :

http://img38.imageshack.us/img38/4800/shoppedlarge.jpg
    foto 2:
    http://img38.imageshack.us/img38/259/cimg2207large.jpg

***ik had graag beide motos uitgeknipt gekregen , zodanig dus enkel de motos overblijven en de rest van de foto verdwijnt zoals op de eerste foto met de lucht die weg is maar dan volledig weg enkel de motos mogen overblijven, zo kan ik ze dan op een nieuwe achtergrond plaatsen

**graag had ik de blauwe moto gedraaid gekregen zodat beide motos naar elkaar "kijken" om zo de 2 motos naast elkaar te plaatsten

zo bedoel ik dus hoe ze zouden moeten staan:

iemand die mij hierbij kan helpen

[MOD] De eerste twee beelden zijn niet conform de forumregels (max 900 pixels, max 400K). Gelieve dit op te lossen alvorens de beelden terug rechtstreeks te linken.
    Last edited by Laurens; 15 mei 2009, 18:36.

Re: 2 MOTOS op 1 FOTO krijgen

**graag had ik de blauwe moto gedraaid gekregen zodat beide motos naar elkaar "kijken" om zo de 2 motos naast elkaar te plaatsten
    onmogelijk omdat de moto's niet in de juiste houding staan... ze zullen uitgerokken/gestrechted zijn...
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Ik vrees ook dat je hier op zijn minst een zware dobber aan gaat hebben, om niet te zeggen... de foto's zijn vanuit verschillende standpunten genomen, wat inderdaad perspectiefproblemen met zich zal meebrengen. Ik persoonlijk zou er in elk geval niet aan willen beginnen en opteren om opnieuw te fotograferen, als dat een optie is tenminste...
      www.135mm.be
      @135mm_leuven
      info@135mm.be

Comment

inderdaad ik heb zonet geprobeerd de blauwe moto te draaien en dat is gelukt maar perspectief klopt niet

hoe kan ik ze dan best trekken? 1 van de linkerzijde en 1 van aan de rechterzijde zodanig perspectief klopt ?

verder iemand die weet hoe ik de moto kan uitknippen zondanig ik enkel de moto over hou van de foto en de rest weg is?

het is me reeds gelukt met de lucht van foto1 maar verder geraak ik niet

Comment

Probeer de opnames zo dicht mogelijk bij je uiteindelijk gewenste resultaat te krijgen. Ik vermoed dat je de twee moto's niet samen kan fotograferen? In dat geval inderdaad al van de juiste kant fotograferen. Camera op statief kan helpen om hetzelfde perspectief te krijgen, zo is het makkelijker om vanop exact dezelfde hoogte te fotograferen. Verder zou ik dan ook al 1 moto aan de linkerkant van het beeld houden en de andere aan de rechterkant. Op die manier klopt volgens mij het perspectief het beste met de minste moeite in nabewerking...
          www.135mm.be
          @135mm_leuven
          info@135mm.be

Comment

Foto gedraaid maar, merknaam, merklogo en uitlaat zitten natuurlijk verkeerd.
            Met de eerste twee moet dat lukken om die te draaien, maar hoe krijg je de uitlaat aan de andere kant?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Ik heb ook ook twee motors op één foto gezet en heb toen op mijn bridge toestel de panorama functie gebruikt en dat gaat heel goed ,alleen heb je dan het verschil in kleur met deze functie .
              http://misteryfotografie.be/misteryf...gauw_2009.html
              Heb de foto wel wat klein gezet op mijn website maar zie je toch wat ik bedoel .

Groetjes

Ardesign
              Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Working...
              X