Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panorama

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panorama

    Geachte,
    Ik werk met panorama maker4, heb't zelfde toegepast met Photoshop automatic photo merge->maken van panorama's, en geven beide ongeveer hetzelfde slechte resultaat.
    Namelijk wanneer men een panorama horizon maakt, en er is ongeveer 2/3 lucht (grijs) dan geeft deze donkere strepen op de plaatsen de foto's overlappen !!!

    Heeft iemand een betere werkwijze aub?

    (ps: het lukte me tot nu toe nog niet een foto up te loaden, maar ik kan hem wel zenden als iemand erom vraagt en z'n m-add geeft natuurlijk)


    Met vriendelijke groeten,
    S

  • #2
    Re: Panorama

    In PS
    1.selecteer de betreffende layers (fotos in dit geval)
    2. >Edit
    3. >Auto-Blend layers!

    Zo simpel is't leven, sie!!
    « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

    Comment


    • #3
      Re: Panorama

      Ik zou u een voorbeeld willen doorsturen, maar dat kan blijkbaar alleen maar via een foto die op een website staat ofzo (niet als bijlage)???.... ben nieuw hier, kan er niet zo goed aan uit aan de werkwijze van dit forum, vandaar alvast sorry voor't ongemak.

      Comment


      • #4
        Re: Panorama

        ALs't me geluk is, zou deze link moeten werken?!... anders probeer ik gewoon opnieuw
        En laat ik de desbetrffende fout zie waar't over gaat.

        Comment


        • #5
          Re: Panorama

          Het lukt me gewoon niet om een foto te tonen hier als voorbeeld,... uren ben ik al aan't zoeken joh,
          vermoeiend sturingssysteem hier!!!

          HOE, krijg ik een foto hier als voorbeeld,... kan ik het plakken in een simpel bericht zonder dat die op een website staat!??
          Last edited by STEREO; 14 mei 2009, 09:39.

          Comment


          • #6
            Re: Panorama

            de foto moet ergens op een webspace staan.
            "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

            Comment


            • #7
              Re: Panorama

              probleem kan zijn dat door 3 of meer foto's te maken de belichting (zonlicht) anders valt op de wolken waardoor je inderdaad een zichtbare overlapping krijgt op het resultaat.
              In cs4 is dit minder het geval.

              Comment


              • #8
                Re: Panorama

                Een duidelijke uitleg over het plaatsen van foto's vind je hier.
                Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                Comment


                • #9
                  Re: Panorama

                  Oorspronkelijk geplaatst door toinie Bekijk bericht
                  probleem kan zijn dat door 3 of meer foto's te maken de belichting (zonlicht) anders valt op de wolken waardoor je inderdaad een zichtbare overlapping krijgt op het resultaat.
                  Daarom moet ook de camera helemaal op M->belichting, AF, WB.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment

                  Working...
                  X