Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's kwijt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: foto's kwijt

Met de tool File Scavenger heb ik al meerder malen gezorgd voor de redding van ge-delete files/foto's.

En de harde schijf fabricanten bieden ook soms diensten voor data-recovery aan.

Onlangs heb ik ook het volgende tegengekomen:
    Een externe harde schijf (Maxtor) wilde niet meer opkomen, bleek dat de voeding van die externe box gewoon stuk was. De oplossing was simpelweg de harde schijf eruit halen en in een andere box steken. Geen dataverlies.

Mijn foto's staan op 3 verschillende harde schijven en 1 daarvan wordt zelfs "off-site" bewaard.
    Nikonian

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
      Mij is hetzelfde overkomen...wij hadden alle foto's op een externe schijf opgeslagen als back-up en niet alles op DVD gezet. Nu is de backup externe schijf daduuk gegaan en Ik ben enorm veel foto's van mijn kinderen uit hun babytijd kwijt. Maar foto's terug halen van een externe harde schijf is andere koek hebben we hier gemerkt. Is daar een speciaal tooltje voor misschien? Ik zou er, ik weet niet wat voor over hebben om ze terug te krijgen.
      Scheelt er dan niet iets aan je backup?
      Want backup wil zeggen dat het een 'copy' is van iets dat al ergens anders staat. Dus als je backup kapot is, zou je in principe nog alle originele moeten hebben.
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ik dacht dat voor GetDataBack je toch een serieuze kennis moet hebben van informatica, niet?

Veel van die forensic tools gaan eerst de data ook in HEX omzetten..?
        Canon 5D2 en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk bericht
          Ik dacht dat voor GetDataBack je toch een serieuze kennis moet hebben van informatica, niet?

Veel van die forensic tools gaan eerst de data ook in HEX omzetten..?
          geen speciale kennis vereist.. gewoon je hdd laten scannen en dan kan je kopieren uit de lijst die het programma heeft opgesteld.. (Table Of Content)

het is zo eenvoudig als kopieren in explerer..

het is een geweldig programma maar je mag niet overschrijven! dan is het naar de vaantjes...

Na een format kan je alles terugvinden of een delete... maar vergeet het maar wanneer je rustig verder gaat met kopieren

Het klopt wel dat je moet weten of je een fat/32 of NTFS filesystem hebt. Normaal heb je ook keuze uit meerdere TOC's die samengesteld worden

Comment

Getdataback is heel gebruiksvriendelijk, gewoon weten om welke schijf het gaat en dan is het gewoon scannen en wachten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Natuurlijk dat, alles dubbel naar twee harde schijven, nu kan je er ook krijgen van Lacie met twee harde schijven van 1Tb. ingebouwd, achteraan kan je een knopje verzetten, ofwel opslag van 2Tb owel alles gespiegeld schrijven naar de twee schijven, dus een veilige opslag als één van je schijven er de brui aan geeft, prijs ongeveer 265€.
              lullig als 1 van de schijven oververhit raakt en de andere meeneemt.. Nee doe mij maar gewoon 1interne schijf, 1 externe schijf in de kluis(diefstal, je weet maar nooit) en 1x per week een ghost op een 2e externe HDD.
              Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
              My flickr My site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                Mij is hetzelfde overkomen...wij hadden alle foto's op een externe schijf opgeslagen als back-up en niet alles op DVD gezet. Nu is de backup externe schijf daduuk gegaan en Ik ben enorm veel foto's van mijn kinderen uit hun babytijd kwijt. Maar foto's terug halen van een externe harde schijf is andere koek hebben we hier gemerkt. Is daar een speciaal tooltje voor misschien? Ik zou er, ik weet niet wat voor over hebben om ze terug te krijgen.
                Dat is wel een vreemde manier om een backup te maken. Een backup is letterlijk een 2e kopie van al je gegevens. Hoe je dus gegevens kan kwijtgeraken als je er een backup van gemaakt hebt en enkel de backupschijf crashed is me een raadsel.

Trouwens : die harde schijven met RAID 1 (mirroring) zijn ook niet veilig : als je als gebruiker data wist, wordt dat weldegelijk van beide schijven gedaan (die mirrorring werkt zowel bij het toevoegen van data, als het verwijderen ervan).
                Geen enkel RAID systeem heeft de bedoeling om een bijkomende backup te vervangen !!!
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Miriam1 Bekijk bericht
                  waarom iemand uitlachen ? 't Kan iedereen overkomen toch ?
                  Ik ben de enige die voor jou heeft gereageert en weet echt niet waar je uitlachen vandaan haald
                  Naar mijn weten geef ik alleen de naam van een programma mee en een topic waar pas geleden dezelfde soort probleem zich voor deed. Ik zou dus graag willen weten hoe je bij uitlachen komt?
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                    Ik ben de enige die voor jou heeft gereageert en weet echt niet waar je uitlachen vandaan haald
                    Naar mijn weten geef ik alleen de naam van een programma mee en een topic waar pas geleden dezelfde soort probleem zich voor deed. Ik zou dus graag willen weten hoe je bij uitlachen komt?
                    Rogier, bij de openingspost van TS schrijft hij/ zij dit:

ik ben heel stom geweest.
                    heb 2 externe harde schijven. wou mijn foto's van de ene schijf naar de andere verplaatsen. nu ben ik al mn 21.000 foto's kwijt die ik NIET op dvd of cd heb staan.
                    ik weet jullie lachen nu mij uit omdat ik dat niet gedaan heb.
                    maar kan ik mijn foto's nog ophalen?
                    Ik neem toch aan dat Miriam1 aan deze zin refereert
                    www.indetailfotografie.nl

Comment

inderdaad MarkEL .

Comment

Working...
                      X