Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan iemand me een kleine tip geven?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kan iemand me een kleine tip geven?

Kan iemand deze foto een beetje meer aantoonbaar maken.
    Het was de bedoeling om een mooie rust foto te maken van onze beide honden
    maar het resultaat is niet echt denderend. Aangezien we foto's als deze nauwelijks kunnen maken is het zonde van de foto.......

Link versie op ware grote.

Hey,,

ik heb eerst en vooral van dat kleine beetje correct belichte gras onderaan, een heel perk gekloond met de clone stamp...nadien heb ik je foto wat gecropt onderaan en bovenaan het canvas vergroot....
    dan wederom met de clone stamp bovenaan de achtergrond met paal en al gekloond...

Ik vond de achtergrond wat druk, dus heb ik heb geblurd en dan met laagmasker de honden er weer uitgetoverd..ook vooraan wat blur toegepast om meer diepte te crëeren...

vervolgens weer een gausian blur over de hele foto in een nieuwe laag, daarin de curves wat naar beneden gehaald en dan gefaded...met een witte borstel in een laagmasker de details weer naar boven gehaald en alles geflattened....zo bekom je een wat dreamy effect...

wat denk je ervan?

Stef

Comment

Echt leuk!

Comment

Originally posted by Ramtris
        Kan iemand deze foto een beetje meer aantoonbaar maken.
        Aangezien we foto's als deze nauwelijks kunnen maken is het zonde van de foto.......

Hebben ze zo rust genoeg??

"Photos capture a moment in time. But the full story is always lost"
        Member of Han Fan Clan
        Visit my http://www.hanvogel.web-log.nl

Comment

Mooi gedaan Stef en Han !!!!!
          Ik weet eigenlijk niet waar ik me mee bemoei want kan zelf helemaal niets in PS maaaar de foto lijkt me nog mooier als dat randje tussen de 2 honden onderaan tegen het hek weg is

Comment

Bedankt Stef en HV......
            Nu weet ik tenminste dat het de moeite is om de foto te bewaren.
            De versie van Stef vind ik zoiets sprookjes achtigs hebben.
            Heel leuk en origineel.

De versie van HV vindt ik echt te gek, hij zou bij algemene mensen zelfs kunnen
            doorgaan als originele en realistich (bewerkte) foto. Ik denk zelfs dat indien ik
            de originele versie niet had gezien niet eens zou merken dat hij bewerkt is.

Ik ben echter wel een leek op vlak van fotobewerking......

Comment

Prachtige honden trouwens !!!

Comment

Prachtige honden trouwens !!!
                Linkse, is teefje en verwacht pups
                Rechtse, reu en op foto slechts 9 maanden oud...

Comment

Dobermannen, onze lievelings honden, hondstrouw, en zooooo.... lief en aanhankelijk, hebben er zelf 2 gehad, zijn overleden spijtig genoeg

Comment

Comment

Dobermannen, onze lievelings honden, hondstrouw, en zooooo.... lief en aanhankelijk, hebben er zelf 2 gehad, zijn overleden spijtig genoeg
                      Spijtig hé..................
                      Hebben ook al één dobermann teef moeten laten gaan.....
                      en daarvoor een miniature pinscher

Elke keer doet het weer pijn.....

Glyphrunner
                      Heel toffe bewerking

Comment

Zet je die pups binnenkort dan ook op foto??? Lijkt me wel leuk...
                        Canon Powershot G3 * Canon CF 32Mb * Apacer PhotoSteno CF 128Mb

Comment

Zet je die pups binnenkort dan ook op foto??? Lijkt me wel leuk...
                          Oké, is inderdaad een goed idee want ik was toch al van plan om foto's te maken
                          om uit te hangen.

Comment

Ondertussen heb ik zelf al een hele boel zitten proberen op de foto en moet zeggen
                            dat er al enkele mooie dingen uit te voorschijn zijn gekomen. Er is echter één ding dat ik maar niet vind. De onderkant is extreem overbelicht, de bovenkant krijg ik mooi in orde maar ik vroeg me af hoe ik het best de onderkant kan aanpakken, iemand een tip voor mij?

Al vast bedankt........

Comment

ik zou zoals HV of zoals Stef het gras "kopieren" (met de clone stamp) naar de voorgrond toe, en dan een beetje blurren zodat het niet opvalt. (ook de achtergrond een beetje blurren dan!)

eigenlijk een mix van HV en Stef maken

Comment

Working...
                              X