Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwartwit foto bijwerken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zwartwit foto bijwerken

Hallo,

Hoe kan ik deze zwartwit foto nog bijwerken met Photoshop zodat deze nog beter wordt om af te maken.
    Groeten

Re: Zwartwit foto bijwerken

Ik zou de helderheid in deze stralende gezichten bewaren en het overige de brightness een beetje uithalen en het kontrast een beetje opvoeren.Hierdoor zal het naar mijn mening een beetje meer zwart-wit zijn.

Comment

Hallo,
      Hoe ga ik het best tewerk, moet ik eerst de gezichten selecteren?
      Groeten Wim

Comment

Wim,
        Zoals je zegt ga je beide gezichten selecteren met quick mask, is een mogelijkheid of met de selectie tool,(dit is niet zo nauwkeurig)dan crtl+schift +I (inverse) pc, dan kun je binnen deze selectie bewerkingen doen die niet zullen werken op de gezichten.

groetjes, Jozef

Comment

Mooie foto ... als je het even niet erg vind heb ik em even bewerkt met PS (CS3 versie).
          1. Eerst heb ik hem door een geel filter gehaald (layer/new adjustment layer/black&white) om een betere tonale interpretatie te verkrijgen.
          2. Dan heb ik mij geconcentreerd op de gezichten: aanpassing van helderheid/contrast/stuctuur met behelp van controlepunten (één voor elk vd gezichten).
          Om het snel te doen heb ik hiervoor Silver Efex Pro van Nik Software gebruikt die een aantal acties in PS automatiseert maar je kan dit ook in PS doen via aparte selecties met de pen tool.
          3. Vervolgens heb ik het tonaal contrast aangepast/verbeterd over de hele foto.
          4. Ten laatste heb ik het glas geselecteerd (pen tool-maak selectie-Ctrl J om te copieren in een nieuwe laag) om extra tonaal contrast te geven.

thumb

(Heb de foto gehotlinked op picturestash omdat hij groter dan 400 kb was.)

Neem eens een kijkje het adjustment layers panel van PS ... daar kun je talloze aanpassing/verfijningen doorvoeren zonder het origineel te verwoesten.
          In mijn fotobewerkingen verkiest ik deze altijd boven het gebruik van de erase tool omdat deze destructief is en naar mijn gevoelen niet acuraat genoeg is.
          Het is een proces van trial and error maar na een tijdje zal je je eigen aanpassingen uitvissen.

Comment

Working...
          X