Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleur muur aanpassen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kleur muur aanpassen

Hallo photoshop guru's,

Kan iemand mij aub. uitleggen hoe ik het volgende kan doen?
    We willen onze kinderkamer schilderen maar raken er maar niet wijs uit welke kleur te kiezen.
    Om een beetje een ideetje te krijgen hoe het resultaat er uit zou kunnen zien zou ik graag in photoshop een foto aanpassen zodat de muur de nieuwe kleur heeft. Op de muur staan nu al een aantal teststroken van de verschillende kleuren dus die staan nu ook op de foto.

Ik kan natuurlijk die kleur samplen en daarmee alles inkleuren maar dan ben ik de structuur en schaduwwerking kwijt met een zeer onrealistisch resultaat tot gevolg.

Alvast enorm bedankt!

Re: Kleur muur aanpassen

en waar is die foto ?

Comment

als je de foto hebt, maak je een selectie van de muur en ga naar "afbeelding>> aanpassen >>kleurtoon/verzadiging"

veel succes ermee

Comment

Hallo miyagi,

Het kan heel gemakkelijk. Neem de gewone brush, en zet de mode op color (linksboven in de taakbalk). Sample nu de kleur die je wil, en begin te schilderen. Normaal gezien blijven de structuur en de schaduwen nu zichtbaar.

Veel Succes !
        Mijn website: www.nickvangoubergen.be

Comment

ik ben even aan het zoeken op het forum voor kleuren aanpassen. Mijn nichtje heeft een zwart shirt aan en dat moet rood worden. Nou doe ik dat ook altijd met kleurtoon/verzadiging aanpassen. Maar nou lukt dat ineens niet Komt dat misschien omdat het zwart is?
          Als ik zie wat iedereen hier op het forum maakt durf ik het bijna niet te vragen maar ik kom er niet uit Kan 1 van jullie misschien helpen?

bedankt!
          Sony A77+A700; Tamron90F/2.8 Macro; Sony16-50F2.8; Sigma100-300F4

http://ubovdburg.zenfolio.com/

Comment

Met zwart gaat dat zo maar niet 1.2.3.
            Laat eens iets zien, als dat kan en mag van je nichtje!?!
            Kwestie van toch iets, van een idee te hebben.
            « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door UBO Bekijk bericht
              ik ben even aan het zoeken op het forum voor kleuren aanpassen. Mijn nichtje heeft een zwart shirt aan en dat moet rood worden. Nou doe ik dat ook altijd met kleurtoon/verzadiging aanpassen. Maar nou lukt dat ineens niet Komt dat misschien omdat het zwart is?
              Als ik zie wat iedereen hier op het forum maakt durf ik het bijna niet te vragen maar ik kom er niet uit Kan 1 van jullie misschien helpen?

bedankt!
              Wederom, shirt selecteren. Dan bij hetzelfde kadertje van kleurtoon/verzadiging klik je dat bovenste vakje aan (boven het vakje 'voorbeeld'), en dan pas je de kleurtoon aan en zal hij ook degelijk inkleuren. De kleur kan je versterken door verzadiging aan te passen.

Comment

ik heb het geprobeerd maar het lukt niet in ieder geval niet mooi. Als ik de verzadiging aanpas zie je het ook nauwelijks. Als ik dan met lichtsterkte doen dan lukt het wel maar wordt het 1 groot vlak zonder de contouren.

Het lukt me dus wel met foto's met kleuren om vervolgens de kleur te wijzigen, maar om de een of andere manier lukt het bij zwart niet.

dit is de foto die erbij hoort (het gaat dus om het zwarte shirt van het ingeplakte meisje, wat dezelfde kleur moet worden als de andere personen):

Comment

Hoi Ubo

Met een zwart shirt kan je niet om het even wat doen. Volgens mij de meest realistische optie en ook de snelste is een stappenplan.

1. Selecteer je nichtje haar shirt.
                  2. Maak een nieuwe laag en vul de selectie met rood.
                  3. Selecteer één van de andere shirts die in houding best lijkt op je nichtje. Kopie en plak.
                  4. Doe op deze laag 'Afbeelding', 'aanpassen', ' minder verzadigen (geeft zwart wit effect) en pas het contrast aan zodat je een duidelijke zwart/wit verhouding krijgt.
                  5. Kies in je lagenpalet voor deze laag een specificatie zoals vermenigvuldigen of bedekken (naar je gewenste resultaat experimenteren)
                  6. Kies 'bewerken', 'transformeren' en dan 'verdraaien' trek nu deze laag zodanig dat de plooien realistisch vallen op je shirt.
                  7. Selecteer op de laag van je rode shirtomtrek de vorm van het originele shirt. Keer deze selectie om (op apple appeltje+shift+i pc ctrl+shift+i mss?)
                  8. ga terug naar de laag met de rimpels van het bestaande shirt en knip het overtollige weg.

Je kan hier veel verder in gaan... maar dan moet je behoorlijk met photoshop overweg kunnen. Het lijkt complex.. .maar is helemaal niet zo. Probeer maar.. en experimenteer onderweg....

Comment

1 maak selectie
                    2 maak lichter met niveaus (waarden : 0 - 2,80 - 255 )
                    3 maak rood met kleurtoon/ verzadiging ( waarden kleurtoon 0 - verzadiging 65 - helderheid 0) ( vullen met kleur aanvinken)

daarna nog randjes mooi bijwerken met klonen of fijn penseeltje , groetjes,david

Comment

bedankt heren!

De tips van ddadvid kan ik volgen en dan lukt het redelijk. Moet het alleen nog netter proberen te doen.

Wimvd het lukt met niet op jou manier. Ik ga nog even verder puzzelen maar mijn kennis is schijnbaar nog niet genoeg voor je tips

Comment

Ik had haar wel in het midden van de groep "vooraan" en groter geplaatst!
                        Alsook het rood aangepast aan deze van de capes

...but hat's only me
                        Last edited by Veronique; 30 mei 2009, 14:48.

Comment

het rood had ik ook in de zelfde kleur gewild maar ik ben dus nog lang niet zo handig. Het lukt me ondertussen al iets beter maar nog niet in de juiste kleur.........

En ik vond het zelf wel leuk om haar zo aan de zijkant te doen omdat ze er dan een beetje bij lijkt te horen. Ik denk dat ik haar aan de voorkant en groot zal doen ze er dan niet meer bij hoort. Ik ga het wel even proberen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door UBO Bekijk bericht
                            het rood had ik ook in de zelfde kleur gewild maar ik ben dus nog lang niet zo handig. Het lukt me ondertussen al iets beter maar nog niet in de juiste kleur.........

En ik vond het zelf wel leuk om haar zo aan de zijkant te doen omdat ze er dan een beetje bij lijkt te horen. Ik denk dat ik haar aan de voorkant en groot zal doen ze er dan niet meer bij hoort. Ik ga het wel even proberen!
                            Ik heb geprobeerd om het rood meer op de rest te laten lijken. Ik weet niet of het zo goed is, maar het lijkt er toch al een beetje op. Ik ben vertrokken van de afbeelding van ddavid (want van zwart naar een andere kleur gaan is idd niet makkelijk), daarna heb ik het t-shirt geselecteerd en dan 'image>adjustments>replace colour' gedaan. En dan met een pipet de juiste kleur gekozen door de kleur van de rode jassen te selecteren.
                            canon eos 400D + 100mm macro + 70-300mm IS + 55-200mm + 18-55mm

Comment

Veel beter
                              Met een beetje D&B kun je nu wat meer diepte en plastiek geven!
                              Nu lijkt het shirt nogal vrij plat!

D&B zie ev. mijn goed om weten item.

suc6
                              veronique

Comment

Working...
                              X