Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto afmeting wijzigen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto afmeting wijzigen

    Ik heb een aantal foto's die ik op 15x10 op 300dpi wil zetten
    De maten zijn erg verschillend zowel horizontaal als verticaal ook zijn er vierkanten bij (bij deze wil ik de max maat dan hebben op 15x15. ook zij er enkele bij die kleiner zijn dus die moeten dan vergroot worden. Dus gewoon allemaal de max.maat op 15cm
    CS4 zou dit niet kunnen. Ik heb IrfanVieuw 3.97 hiermee zou dit moeten kunnen.
    Ik heb van alles geprobeerd maar helaas ik krijg dit niet klaar, het is een Engelsprogram en hier heb ik moeilijkheden mee.
    O wie kan mij helpen hoe ik de instellingen moet doen?
    Alvast zeer bedankt,
    Dré
    Last edited by ameuffels; 24 maart 2009, 10:29.

  • #2
    Re: Foto afmeting wijzigen

    CS4: image size
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: Foto afmeting wijzigen

      Toch ook eens lezen voor je begint: klik, (om misverstanden te voorkomen want wat betekent die 15x10 op 300dpi?).
      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
      Oók wandelen met GPS?

      Comment


      • #4
        Re: Foto afmeting wijzigen

        In Photoshop kan je bij afbeeldingen, afbeeldingsgroote, je formaten ingeven. Je moet telkens één maat ingeven, de andere maat word dan groter of kleiner in verhouding. Hier kan je niets aan veranderen. Opletten dat je nieuwe pixels berekenen uit vinkt, en dan kan je ook zien welke kwaliteit dat de foto heeft.
        Foto's die te klein zijn krijg je zover als ik het weet met geen enkel programa groter gemaakt zonder kwaliteitsverlies. Ofwel moet de resolutie zeer hoog staan, bv: 600pixels/iinch bij een formaat van 13x10. Dan moet je enkel de resolutie op 250 a 300 zetten dan krijgt de foto automatisch een groter formaat.

        Comment


        • #5
          Re: Foto afmeting wijzigen

          Oorspronkelijk geplaatst door willypeeters.as Bekijk bericht
          In Photoshop kan je bij afbeeldingen, afbeeldingsgroote, je formaten ingeven. Je moet telkens één maat ingeven, de andere maat word dan groter of kleiner in verhouding. Hier kan je niets aan veranderen.
          Dat kan wel, je moet gewoon de optie afzetten die de beelden proportioneel van grootte veranderd ('constrain proportions' in de Engelstalige versie).
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

          Comment

          Working...
          X