Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pano, fotos gelijk trekken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pano, fotos gelijk trekken

Hoi !

ik gebruik voor het maken van panorama's altijd het programma "the panorama factory V5"
    Als je er dan voor zorgt dat de belichtingen een beetje constant gehouden worden, en dat er 20-30% overlap is tussen de beelden, dan komt alles vanzelf goed, en indien niet, dan kan je elk beeld manueel nog bijwerken alvorens te stitchen.

Kostprijs van al dat moois : minder dan 100 Euro, 79 als ik me goed herinner !

Hier vind je hun site :

Create panoramas that rival those made by rotational and swing-lens panoramic cameras. The Panorama Factory is for the fine-art panoramic photographer who works from 35mm or digital camera images.

Er staan ook enkele van mijn fotos in hun galerijen. Kijk maar eens !

succes ermee,
    Raf

Comment

Een absolute aanrader: AutoPano Giga

Smijt er gewoon je raws door, laat in raw terug uitvoeren en je kan achteraf corrigeren en eventueel nog een milde vorm van "single-file HDR" toepassen.

('t is trouwens ook het enige programma dat ik getest heb dat al mijn cpu cores gebruikt en dus ook nog eens snel kan werken)

wel opletten voor grote files, van een foto van 58 RAW afbeeldingen heb ik ooit (per ongeluk) een file van 1.8Gb gemaakt
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Ik werk met de laatste pro versie van Ptgui, en de 'histogram matching' of exposure adjustment genaamd in PTgui werkt vrij goed. Ik heb nog niet de tijd gehad om es te testen op wat ik enkele jaren terug manueel deed (met de individuele r,g,b levels per foto!). Ik werkte toen nog met een simpelder versie van PTgui.

Enkel de Horizon-rij; niet aangepast;
        http://www.awalkonmars.com/Spirithorpan06.htm
        Volledig panorama; gematched, op 50% resolutie (paar dagen werk...);
        http://www.awalkonmars.com/A1318-325PCM12L256Ec2v1.jpg
        Een 'collega mars-panorama maker' had indertijd zelf een scriptje geschreven om dit te doen...

Comment

Working...
        X