Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleur aanpassen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: kleur aanpassen

    als je bij de blauwe motor kijkt in het venster van de kanalen, dan staat daar in het blauwe kanaal een witte motor-versie
    die kan je kopieren en dan de achtergrond maskeren

    Comment


    • #17
      Re: kleur aanpassen

      Als ik dat eens allemaal ten volle begreep!
      Jij doet wonderen met Photoshop, David!
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

      Comment


      • #18
        Re: kleur aanpassen

        dank je David

        LesC gewoon bij kanalen kijken zoals David zegt. oefenen en nog eens oefenen , ik ga het nu proberen en dan mag je naar hier mijn motor komen bezichtigen. Maak jij er eens één met de engelse kleuren .

        ga naar kanalen vink alle oogjes uit behalve dat van blauw en daar heb je de witte
        Last edited by Miriam1; 21 maart 2009, 15:25.

        Comment


        • #19
          Re: kleur aanpassen

          aah de channels , da was nog een tabje!!

          thanks mate

          Comment


          • #20
            Re: kleur aanpassen

            Oorspronkelijk geplaatst door Miriam1 Bekijk bericht
            dank je David

            LesC gewoon bij kanalen kijken zoals David zegt. oefenen en nog eens oefenen , ik ga het nu proberen en dan mag je naar hier mijn motor komen bezichtigen. Maak jij er eens één met de engelse kleuren .

            ga naar kanalen vink alle oogjes uit behalve dat van blauw en daar heb je de witte
            Daarvan ken ik helaas te weinig, Miriam. Als ik tabje CHANNELS kies (ik heb de E versie van PS CS3) dan heb ik oogjes staan voor:
            RGB
            Red
            Green
            Blue
            Als ik de oogjes afvink (bij RGB alleen gaat dat niet) dan veranderen de kleuren. Eerst Red afvinken (en dan verdwijnt automatisch het oogje bij RGB), dan Green afvinken, en dan rest alleen Blue. Op dat moment is heel mijn beeld blauw. Ik heb een kopie genomen van de blauwe motor (de allereerste foto in dit draadje).
            Maar ik zoek het wel uit, zodra ik de gelegenheid heb (en de techniek nodig heb).
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

            Comment


            • #21
              Re: kleur aanpassen

              vink in kanalen alle oogjes uit behalve het blauw -

              Comment


              • #22
                Re: kleur aanpassen

                kies "File > Preferences > Display & Cursors", en verwijder vinkje in "Color Channels in Color" .

                Comment


                • #23
                  Re: kleur aanpassen

                  en dan later het vinkje weer aan ?

                  Comment


                  • #24
                    Re: kleur aanpassen

                    als je graag de apparte kanalen ziet in grijswaarden, dan mag dat vinkje weg
                    die moet nooit meer terug

                    Comment


                    • #25
                      Re: kleur aanpassen

                      Oorspronkelijk geplaatst door ddavid Bekijk bericht
                      kies "File > Preferences > Display & Cursors", en verwijder vinkje in "Color Channels in Color" .
                      Dank voor je geduld, David, maar het lukt me niet.
                      Even toelichten, ik heb Photoshop CS3 Engelstalig voor Macintosh.

                      Was van 't weekend toevallig het boek van Deke McClelland aan het doornemen, en stuit daar een beetje op hetzelfde probleem.

                      Wat is er aan de hand?
                      1. Preferences zit bij PS CS3 for Mac onder Photoshop menu, niet onder File. Da's geen probleem op zich, maar...
                      2. Ik vind wel een sectie "cursors", maar da's dan ook dat. Niet "Display & Cursors". Dat ding moet dus ergens anders zitten, en ik zal nu maar eens deftig op zoek gaan, zeker?



                      Gevonden! Zit bij Photoshop>Preferences>Interface! Dank voor alle hulp! :g
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                      Comment


                      • #26
                        Re: kleur aanpassen

                        Les ik heb je een screenshotgestuurd wel met CS2 , hier kan je het wel uitvinken.
                        en nu maar wachten op David want die is nu nog heeeeel hard aan 't werk hoor (of iemand anders)

                        Comment

                        Working...
                        X