Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RAW+L (jpeg)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• RAW+L (jpeg)

Hallo,

Ik heb overlaatst een shoot gedaan en de foto's genomen als RAW+L (jpeg), nu wil ik die RAW's op mijn pc zetten en het lukt me maar niet, enkel de jpeg's komen erop en de RAW zijn nergens te vinden, enkel als ik kijk op mijn camera bij de foto eigenschappen...
    Hoe kan ik die RAW's erafhalen want die jpeg dienden enkel om door te sturen...

met vriendelijke groetjes Chloë

Re: RAW+L (jpeg)

Is de software van uw camera geïnstalleerd?
    Met welk foto programma werkt u?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Normaal opent dit automatisch in mijn verkenner en als ik ze dubbelklik gaan ze automatisch naar photoshop...

Comment

Ik heb ze nu juist ingeladen in mijn macbook en hier lukt het wel, hier heb ik telkens twee verschillende bestanden, ik zet ze wel op een stick en zet ze over naar de pc!

Toch bedankt
        Chloë

Comment

Chloë,

Waarschijnlijk heb je je camera via een kabel aangesloten op de PC. De WIndows WIA drivers verzorgen de communicatie tussen PC en camera en die ondersteunt geen RAW.

Voor 10 euro koop je een memorycard reader en je probleem is verholpen. Dat werkt ook nog een makkelijker en sneller dan een WIA verbinding.

Hert

Comment

Working...
          X