Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat valt er van deze foto nog te maken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat valt er van deze foto nog te maken

Ben zelf geen kei in PS maar van al de bewerkte versies van een onderbelichte foto is die van Hans de meest natuurlijke
    Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
    www.cromagnonman.be

Comment

Met voorsprong die van Hans en dan die van Aeolis/Phororcaros.

Sorry Sjonnie, maar sinds wanneer is een Mechelaar oranje? (gekalibreerd).
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Mijn poging (enkel met Capture NX)

ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Zoals gezegd was mijn scherm compleet verkeerd ingesteld.
          Ik heb deze foto ook tethered gemaakt, dwz dat ik de foto op datzelfde slechte scherm bekeek, ipv op de LCD van mijn D700.
          Vandaar dus dat de belicht op niet veel trok, mijn scherm stond veel te licht, dus heb ik de foto alsmaar donkerder gemaakt.

Na mijn scherm deftig hebben ingesteld heb ik dit nog uit de foto kunnen krijgen:
          Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
          Foto-Alex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
            Met voorsprong die van Hans en dan die van Aeolis/Phororcaros.

Sorry Sjonnie, maar sinds wanneer is een Mechelaar oranje? (gekalibreerd).
            Sinds ik meer voorrang an de helderheid als aan kleurechtheid geef.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
              Al de anderen hebben een kleurpotlodendoos kado gekregen .
              De bedoeling van mijn PS-bewerking was om de TS op weg te helpen van zijn foto een betere te maken. Het heeft geen zin dat ik de foto volledig gebruikensklaar maak zodat de TS er geen werk aan heeft, want zo leert hij ook niks bij. Daarom zette ik er ook een stappenplan bij. Enkel door zelf te doen zal de TS het leren, anders staat hij hier binnen de kortste keren met een nieuwe foto. Trouwens, de TS weet perfect hoe de hond er uit zag qua kleur, ik ken niks van honden... Voor mijn part mag hij zelfs blauw zijn, neh

Mvg,
              Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sjonnie17 Bekijk bericht

Sinds ik meer voorrang an de helderheid als aan kleurechtheid geef.
                En dit is dan weer eens een bewijs hoe PS de zaak kan vervalsen.
                Als je dan toch helderheid verkiest i.p.v. kleurechtheid moet je wel opletten dat je geen citroenen koopt als je sinaasappelen (orange voor Nederlanders) wil.

Henri
                lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                  En dit is dan weer eens een bewijs hoe PS de zaak kan vervalsen.
                  Als je dan toch helderheid verkiest i.p.v. kleurechtheid moet je wel opletten dat je geen citroenen koopt als je sinaasappelen (orange voor Nederlanders) wil.

Henri
                  Even een stukje uitleg,

ten eerste heeft degene die deze foto heeft genomen hem niet goed genomen(zie origineel).
                  ten tweede bewerkingen gebeuren in dit specifieke geval op basis van smaak en niet vooropgestelde eisen waar men aan moet voldoen.
                  ten derde als men kleurechtheid wil behouden dan is dat zeker mogelijk, ik heb dit geen hoge prioriteit gegeven.

En sinaasappelen heten nog steeds sinaasappelen in Nederland,maar desondanks bedankt voor uw welgemeende kritiek op mijn nederige bewerking.

Comment

Even terug on topic: Als ik mijn bescheiden (beginners) mening mag geven denk ik dat je best je camera instelt op spotmeting, en het centrum van de zoeker richt op de hond. Als ik me dan niet vergis, zal je toestel het licht meten op de hond waardoor de belichting van hem/haar correcter zal worden.

Verbeter me als ik fout zit!

Het is trouwens een mooie herder

Mvg,
                    Peter

Comment

Laat ons deze topic beperkt houden tot antwoorden op de vragen van de topicstarter. Hier discussies van andere topics oprakelen is niet relevant.
                      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Mijn poging als beginnende PhotoShop enthousiast:

kevin.planc.be

Comment

Ik heb hem goed gekregen. Waar naar toe sturen?

Comment

Mijn versie:

https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

http://wim-meeus.blogspot.com/
                            https://1x.com/wimmeeus/

Comment

donkere hond op donkere achtergrond vraagt een backlight. verkeerde opstelling van de flitsers. Je zal de foto beter krijgen door hem beter te fotograferen dan door achteraf met PS te foefelen, maar je kan de foto beter krijgen in PS. Origineel is jammer genoeg onderbelicht. Ook low key moet correct belicht zijn. Niet iedere onderbelichte foto is per definitie een low key

Comment

Working...
                              X