Re: RAW-foto's bewerken zonder kwaliteitsverlies
Alhoewel je theoretisch gelijk hebt is de discussie grotendeels puur cosmetisch en voor de bulk van de "fotografeerders" zo goed als irrelevant .. Het eindresultaat van de foto waar mee gewerkt wordt is voor 99,9% van de gebruikers een jpg bestand en het verschil van het eindproduct gemaakt met verschillende werkflows is over het algemeen niet een zichtbaar. laat staan dat het al iets uitmaakt als men enkel naar 15x10cm fotoootjes kijkt. ik zou trouwens de dSLR bezitters niet te eten willen geven die hun materiaal enkel maar op die manier gebruiken en als het enkel al is om ze hier in een HOF te zetten slaat het al helemaal nergens op .. 
Ergo de argumenten van welles/nietes raw/jpg zijn zowel in de ene als in de andere richting kompleet overtrokken net alsof het een doel is op zichtzelf .. & BTW ik gebruik raw op m'n 400D en sraw op m'n 40D .. enkel en alleen omdat ik de menselijk wil boven die van de machine stel ...

& BTW2 .. als je stelt dat een raw workflow even snel gaat dan een jpg dan weet je IMHO werkelijk niet waarover je het hebt ... tenzij je jpg fotgrafeert met dezelfde "slordigheid" die je je in raw kan permitteren
Oorspronkelijk geplaatst door krisdg
Bekijk bericht

Ergo de argumenten van welles/nietes raw/jpg zijn zowel in de ene als in de andere richting kompleet overtrokken net alsof het een doel is op zichtzelf .. & BTW ik gebruik raw op m'n 400D en sraw op m'n 40D .. enkel en alleen omdat ik de menselijk wil boven die van de machine stel ...

& BTW2 .. als je stelt dat een raw workflow even snel gaat dan een jpg dan weet je IMHO werkelijk niet waarover je het hebt ... tenzij je jpg fotgrafeert met dezelfde "slordigheid" die je je in raw kan permitteren

Comment