Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulpt gezocht!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hulpt gezocht!!

Paste doe je door de control toets en de V toets tegelijkertijd in te drukken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marco_ Bekijk bericht
      Paste doe je door de control toets en de V toets tegelijkertijd in te drukken.
      Ja dat had ik gedaan maar hij gaf geen reactie... zal wel weer iets fout doen niet? hoe hebben jullie dit allemaal geleerd? In een cursus ofzo? of via boeken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amandavdhoog Bekijk bericht
        hoe hebben jullie dit allemaal geleerd? In een cursus ofzo? of via boeken?
        Zucht... zie #28

Comment

Geen slecht woord over de Huey hoor
          Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
            Amanda,

Zonder denigrerend te willen doen, maar 't is tijd voor wat internet zoekwerk of een goed boek denk ik. Lezen, lezen, en nog eens lezen want zo gaan we er niet komen.
            Tja... sorry ik weet het. Alleen er staat ook zoveel op internet als je niet weet wat en waar je moet zoeken word het al gauw moeilijk. Maar ik snap dat jullie niet kunnen helpen mits ik er wat verstand van heb... zucht Ik ben gewoon ongeduldig en zal even wat tijd moeten nemen ervoor. Iemand nog tips zoals die site van marc-en-ciel, want dat is pas een overzichtelijke en duidelijk geschreven site, soms dan loop ik al vast bij de eerste paar regels omdat er dan weer een woord staat wat niet uitgelegt word, erg frustrerend! i.i.g bedankt voor jullie geduld en hulp! Ik ga LEZEN haha.

Groetjes

Comment

Arrgghh ik heb hetzelfde probleem. Mijn foto's zijn heel flets. Ik doe gewoon cenvert to profile sRGB en Reletief colometrisch. En bij save as JPG vink ik het insluiten sRGB profiel aan.

Dit is mijn CM screenshot. Iemand ideeen?

http://alifeinmusic.wordpress.com/

Comment

Nummer 3 is ook sRGB, en opegslagen met de functie '''Save for web''
                Ik heb deze even geopend in PS, en gezien dat deze nog in Adobe RGB staat.
                Volgens mij doe je toch iets verkeerd....

j.
                A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                Nikon stuff

Comment

Dit is de beste info die ik ben tegengekomen rond color management.
                  En heb er toch al wat bekeken.

Geeft een overzicht, en gaat dan in op de details naar zijn praktische implicaties.
                  Al bij al vrij toegankelijk ( voor een domein die zo ontoegankelijk is als color management ).

Het is wel in het engels (zoals zoveel op internet).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                    Dit is de beste info die ik ben tegengekomen rond color management.
                    En heb er toch al wat bekeken.

Geeft een overzicht, en gaat dan in op de details naar zijn praktische implicaties.
                    Al bij al vrij toegankelijk ( voor een domein die zo ontoegankelijk is als color management ).

Het is wel in het engels (zoals zoveel op internet).
                    Tja zeg dat wel ja! Je moet er wel erg veel voor doen, en als je dingen uit gaat zoeken kom je tot nog meer vragen. Maargoed, ik heb ze eens afgedrukt bij profotonet want daar kan ik ze tevens gelijk in adobe rgb opsturen ook erg handig, nu kijken of ze er goed uitkomen, mochten de foto's niet goed zijn doe ik idd iets verkeerd in PS. We zullen het eens zien.

Bedankt voor de site, ga eens even spitten!

Groetjes

Comment

Je moet er wel erg veel voor doen, en als je dingen uit gaat zoeken kom je tot nog meer vragen.
                      There ain't no such thing as a free lunch, en al zeker niet in color management
                      Efkes doorbijten, het is toch interessant dat je die concepten doorhebt.

Comment

Haha, ja dat klopt opzeker!! Het zal zeker een kick geven als het straks allemaal wel lukt. vind het erg fijn dat jullie mij zo helpen dit was anders echt niet mogelijk geweest!

Comment

als je even googled voor een kleurenwaaier en kleurinstellingen dan zul je zien dat sRGB een kleiner bereik heeft dan RGB. dus als je foto's bewerkt moet je eerst kiezen voor
                          srgb of rgb. dan pas bewerken en wegschrijven.
                          let wel op dat vele afdrukcentrales allemaal zijn ingesteld op RGB.
                          bij profotonet (afdrukcentrale) kun je kleurprofiel downloaden.

veel succes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotograafrs Bekijk bericht
                            als je even googled voor een kleurenwaaier en kleurinstellingen dan zul je zien dat sRGB een kleiner bereik heeft dan RGB. dus als je foto's bewerkt moet je eerst kiezen voor
                            srgb of rgb. dan pas bewerken en wegschrijven.
                            let wel op dat vele afdrukcentrales allemaal zijn ingesteld op RGB.
                            bij profotonet (afdrukcentrale) kun je kleurprofiel downloaden.

veel succes
                            Met alle respect, maar je bent hier vooral verwarring aan het stichten.
                            sRGB heeft een kleiner bereik dan Adobe RGB.
                            De meeste afdrukcentrales zijn ingesteld op sRGB.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                              Met alle respect, maar je bent hier vooral verwarring aan het stichten.
                              sRGB heeft een kleiner bereik dan Adobe RGB.
                              De meeste afdrukcentrales zijn ingesteld op sRGB.
                              Ja PSG klopt! Ik heb even wat info opgezocht en zo word het idd verteld.
                              Ik kan ze bij profotonet gewoon in adobe rgb insturen maar de kleuren zijn dan wel wat warmer juist, zal wel weer iets verkeerds doen maargoed ik ben i.i.g op de juiste weg (dacht ik zo..) Merken jullie trouwens verschil als jullie zelf de omzetting doen in PS ipv dat profotonet dat bijvoorbeeld doet? Want de prints moeten natuurlijk zo goed als mogelijk in de buurt komen van wat er op mijn scherm staat en dat zie ik nog niet echt terug helaas..

Bedankt voor het meedenken zoiezo!

Comment

Want de prints moeten natuurlijk zo goed als mogelijk in de buurt komen van wat er op mijn scherm staat en dat zie ik nog niet echt terug helaas..

Bedankt voor het meedenken zoiezo!
                                Is je scherm al gecalibreerd?

Je moet de ganse keten onderhouden, één schakeltje eruit halen en weg is de voorspelbaarheid!

G
                                fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                                Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Working...
                                X