Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulpt gezocht!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hulpt gezocht!!

Hallo,

Ik heb gister foto's gemaakt op een event in amsterdam, ik heb mijn foto's geselecteerd en ik ben ze nu aan het bewerken in PS cs3.

Ik heb de foto's geschoten in Adobe RGB en heb ze als allerlaatste omgezet naar sRGB (via Convert to profile) nu wil ik ze opslaan en nu zie ik dat de foto's wat donkerder worden van kleur. het scheeld niet zo heel veel maar daarvoor heb ik dus niet in Adobe RGB foto's genomen, dit is wél mijn eerste keer dus ik zal vast weer iets verkeerd gedaan hebben... Ik heb ze via Save as... opgeslagen en dan zijn ze gewoon net even iets warmer als dat ik zou willen. Met Save for Web word het gewoon lelijk, het contrast schiet gelijk omhoog.

Wie o wie kan mij helpen? Het probleem is dat ik nu alle (vele) bewerkte foto's in PS heb staan en ze dus niet kan opslaan

Groetjes

Re: Hulpt gezocht!!

'k Begrijp 't niet goed hoor.

Staan ALLE foto's nu open in PS?

Wanneer verandert die kleur juist?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      'k Begrijp 't niet goed hoor.

Staan ALLE foto's nu open in PS?

Wanneer verandert die kleur juist?
      Ja alle foto's staan open in Ps. En de kleur veranderd als ik ze opsla en dan bekijk via windows (vista)

De kleuren zijn trouwens ook anders als ik ze upload in een fotoalbum via internet. En ik heb ze toch echt op sRGB gezet, allemaal!

Iemand nog dingen die ik kan uitproberen misschien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amandavdhoog Bekijk bericht
        Ja alle foto's staan open in Ps. En de kleur veranderd als ik ze opsla en dan bekijk via windows (vista)

De kleuren zijn trouwens ook anders als ik ze upload in een fotoalbum via internet. En ik heb ze toch echt op sRGB gezet, allemaal!
        Toon eens zo'n foto en toon ook eens een screenprint van je CM settings in PS CS3.

Comment

Toon eens zo'n foto en toon ook eens een screenprint van je CM settings in PS CS3.
          Hu hum... dan zal ik eerst eens moeten uitzoeken hoe ik zn screenprint kan maken, weet wel wat het inhoud maar nog nooit gedaan.. wel erg handig trouwens.

Ik ga proberen de foto hier ergens te plakken maar ook dan moet ik even kijken hoe ik em kan plaatsen...

Ik ga effe aan het werk!

Comment

Hu hum... dan zal ik eerst eens moeten uitzoeken hoe ik zn screenprint kan maken, weet wel wat het inhoud maar nog nooit gedaan.. wel erg handig trouwens.
            Op knoppeke "screenprint" duwen... PS openen... file new... OK... paste...

Comment

Ik heb de foto's in mijn foto album geplaatst.

Nummer 1 is de normale versie, wel omgezet naar sRGB.
              Nummer 2 is ook sRGB, en opgeslagen met ''Save As...''
              Nummer 3 is ook sRGB, en opegslagen met de functie '''Save for web''

Geen van alle zien ze eruit zoals windows ze aangeeft, het kan natuurlijk zijn dat windows dit verkeerd aangeeft maar dan zal ik wat moeten verzinnen....
              Wie kan mij meer informatie geven hierover? Alvast bedankt.

Groetjes

Comment

Ik heb de foto's in mijn foto album geplaatst.
                Sorry, kan met die foto's niets doen. EXIF is onleesbaar. Kan de foto's zelfs niet opslaan?? Dus kan ik niet helpen.

Comment

Bij geen enkele van de foto's is een kleurprofiel opgeslagen...
                  Dus ofwel is er toch iets mis gelopen bij het opslaan (hoewel dat zeker bij save for web moeilijk kan lijkt mij) ofwel worden de profielen verwijderd bij het uploaden naar je fotoalbum.

Comment

Bij het converteren, heb je voor 'intent' 'relative colorimetric' genomen?
                    j.
                    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                    Nikon stuff

Comment

Ik heb hier een soortgelijk geval
                      Hoe ik het oplos[en dat kan helemaal verkeert zijn]: als de foto geopend is in CS
                      Dan voordat je gaat corrigeren, in view proof colors aanvinken.
                      De foto zal dan iets donkerder en roder worden.
                      Let wel dit zijn hele kleine verschillen!
                      Ga je daarna met curven aan de gang dan hersteld dit zich weer.
                      Dit doe ik alleen als ik de foto's op internet hetzelfde eruit wil laten zien als bv. in de
                      windows viewer.

gr.ron.
                      http://exhi-fotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door exhi Bekijk bericht
                        [en dat kan helemaal verkeert zijn]
                        juist

Comment

juist
                          Dan hoor ik uiteraard zeer graag de juiste methode

Ik begin trouwens steeds meer mijn Huey hiervan te verdenken,omdat de topic starter hier ook mee werkt.

gr.ron.
                          http://exhi-fotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door exhi Bekijk bericht
                            Dan hoor ik uiteraard zeer graag de juiste methode

gr.ron.
                            Daarom vroeg ik ook de CM settings in PS want deze zijn duidelijk fout. In principe moet je nergens aan liggen corrigeren bij het omzetten van het éne profiel naar het andere en mag je ook geen verschillen zien.

Comment

juist

Poeh ron, bedankt voor je uitleg zoiezo maar als ik dat elke keer moet doen bij mijn foto's die ik op internet wil zetten ben ik dus echt heel lang bezig neem ik aan. En ron, werk jij dan ook met Adobe rgb?

En natuurlijk zijn de verschillen klein maar dat is het em juist!! Ik wil gewoon de juiste kleuren die ik op mijn scherm te zien krijg, ik ben namelijk érg perfectionistisch... dat helpt me soms maar soms kan het me ook enorm in de weg zitten!

Comment

Working...
                              X