Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onzichtbaar watermerk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• onzichtbaar watermerk

Onzichtbaar wordt zichtbaar...?

Een tijdje geleden heb ik ergens op een fotowebsite of een fotoblog een prachtige fotopresentatie bekeken en wat mij opviel was dat er op "het eerste zicht" geen watermerken of eigendomslogo, te zien waren op de foto's. Pas bij het klikken op vergroten of bij opdracht copiëren (als test bedoeld) kreeg ik een soort bericht dat de foto eigendom was van...

Ik heb niet kunnen achterhalen met welke software dit gemaakt werd, maar dit lijkt mij een goede software, (ik werk met Apple , Mac) omdat het de foto niet ontsiert en omdat het onzichtbare eigenaarslogo verwittigt als een foto zou gecopiëerd worden...

Ik heb op mijn weblog een aantal foto's staan die ik wil behoeden voor misbruik (kreeg onlangs een e-mail met de vraag of ik een diareeks wou bekijken , gemaakt met mijn foto's, zonder dat de diasamensteller mij, ook maar enige toestemming had gevraagd.. de man was er zich helemaal niet van bewust dat het niet mocht...)

Bedankt voor wie info heeft over deze software
    Lamp (hobbyfotograaf)

Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.

Re: onzichtbaar watermerk

ik snap je voorbeeld niet helemaal, maar er zijn imho 2 mogelijkheden

Als er een © staat op de grotere foto en niet op de kleine is dit gewoon een andere foto waar je naar gedirect wordt.

Misschien bedoel je dat er er pop-up tevoorschijn kwam waar op stond 'deze foto is copyrighted' en dat je daarom de foto niet kon downloaden.

De laatste beveiliging is nutteloos. Er zijn genoeg sripts die dat ' prevent right click' script ongedaan maken. Bovendien als je de foto ziet op je scherm zit hij in je cache van de computer en kan je hem daar afhalen (als je weet hoe )

Het eerste geval dan heeft de grotere foto wel een © teken en is dus 'beveiligd' de kleinere vesie niet.

besluit : verspil je tijd niet aan watermerken. Zet enkel foto's online in zulk een formaat dat je het niet erg zou vinden dat ze gebruikt worden. Das nu eenmaal het nadeel van internet.
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Foto's op het net, ben je kwijt, punt!!!
      « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

....dus plaats ze in een zo klein mogelijke resolutie, zodat ze toch nog enigszins genietbaar blijven voor de kijker.

...of plaats niets.

Comment

Heb hier pas een persoonlijk D700 logo'tje gemeaakt !
          Lap, ze zijn er al mee weg, zonder maar iets te vragen

strange world
          « Je suis venu vous dire que je m'en vais! »

Comment

Zou het hier niet eerder gaan over digital watermarking zoals Digimarc?
            Photoshop is er o.a. standaard mee uitgerust.
            Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Working...
            X