Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

van Z/W naar kleur terug !!!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• van Z/W naar kleur terug !!!!!

hallo,graag jullie hulp,ik heb een foto in kleur naar z/w over gezet,maar had vergeten er een copie van te maken ,deze van kleur.nu mijn vraag is er nog mogelijkheid deze wer in kleur te krijgen ??
    alvast bedankt voor jullie hulp .....

ps: ik heb fhotoshop CS....
    Nikon D7100 + battrgrip :Nikon D90+ battr.grip MB-D80 : Nikon AF 50 f/1.8 : Sigma 18-35 f1.8 DC hsm ART: flitsers 2x yn560 III +1xSB24 Nikon :Fuji X-T30 + grip : lens fujinon XF 18-55 f 2.8-4 : lens fujinon XF 55-200 f 3.5-4.8 .

Re: van Z/W naar kleur terug !!!!!

Als je hem gesaved en gesloten hebt zit er maar één ding op: borsteltje nemen en kleuren...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
      Als je hem gesaved en gesloten hebt zit er maar één ding op: borsteltje nemen en kleuren...
      ik zou het met de pencil tool doen, per pixel.
      Persoonlijk ga ik dat nooit voorhebben, want mijn zwartwit werk is op film

Wat hebben we hieruit geleerd?
      backups are for sissies!

Ik ben een sissie, want: 1e werk wanneer ik mijn RAW's omgezet heb naar TIF is syncen naar een backupschijf... pas daarna leeg ik mjn geheugenkaart en begin ik op de TIF's te werken...

G
      fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
      Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Wat hebben we vandaag geleerd :

1) altijd non-destructief werken
        2) in RAW werken en de oorspronkelijke files altijd bijhouden
        3) backupen is voor sissies

Piet zou content zijn.

Comment

Aangezien ze oude zwart/wit-films kleur kunnen geven (Laurel & Hardy bv.), is dit in theorie mogelijk.
          Volgens mij vereist dat echter speciale software en je zal nooit het resultaat van de originele kleuren kunnen behalen.
          about.me/stijnv

Comment

Bedankt Allemaal voor jullie reactie's......
            groetjes Edmond
            Nikon D7100 + battrgrip :Nikon D90+ battr.grip MB-D80 : Nikon AF 50 f/1.8 : Sigma 18-35 f1.8 DC hsm ART: flitsers 2x yn560 III +1xSB24 Nikon :Fuji X-T30 + grip : lens fujinon XF 18-55 f 2.8-4 : lens fujinon XF 55-200 f 3.5-4.8 .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
              Aangezien ze oude zwart/wit-films kleur kunnen geven (Laurel & Hardy bv.), is dit in theorie mogelijk.
              Volgens mij vereist dat echter speciale software en je zal nooit het resultaat van de originele kleuren kunnen behalen.
              Denk niet dat daar speciale software voor bestaat.

Bekijk eens een close-up van een aangezicht oorspronkelijk in kleur en je zal zien dat de huid niet uit 1 vleeskleur bestaat, maar uit heel wat kleurtonen en variaties.
              In een huid tref je zowel roze, gelige, en rood-achtige tonen en alle variaties daarop, allemaal heel subtiel uitgebalanceerd over de huid.

Als jij dan van een zwartwit foto vertrekt en je verandert de kleur van de zwart-wit huid in 1 vleeskleur met wat roze wangetnjes dan heb je niet hetzelfde resultaat als de kleurfoto.

Als een huidtype veel van dezelfde pigmenten bevat, kan je er dicht bijkomen maar nooit niet hetzelfde.

Comment

Working...
              X