Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weet iemand.....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Weet iemand.....

    hoe ik de kleurtemperatuur van mijn laptop beeldscherm in kan stellen??

    Voorheen deed ik altijd de benodigde foto nabewerkingen op mijn desktop en daar had ik het beeldscherm op 6500 staan. (kwam het meest overeen met hoe het in werkelijkheid was en hoe mijn printer print)
    Nu, op mijn laptop, is het een veel koeler beeld dan in werkelijkheid en ook hoe mijn printer print. (als het op het beeld scherm goed is en ik print hem uit dan krijg ik een donkerder beeld en nog warmere kleuren dan op het beeldscherm)

    Met een extern beeldscherm kan je makkelijk in het osd menu de kleurtemperatuur aanpassen.
    Maar weet iemand hoe ik dit kan doen op mijn laptop. Ik heb al een hoop gezocht, maar ik kan het niet vinden. Ik weet dat er van die (duure) calibratiesetjes zijn, maar liever probeer ik het eerst anders op te lossen.

    Alvast bedankt.
    Nikon D90 + AF-S DX 18-105 VR
    Webalbum

  • #2
    Re: Weet iemand.....

    op bureuablad rechts klikken,
    dan klik op eigenschappen
    in dit venster kies je instellingen
    in dit venster kies je geavanceerd
    in dit venster kies je kleurbeheer
    en daar op toevoegen.
    hier gaat er een venster open met verschillende instellingen die je kan gebruiken.
    of je maakt er zelf een aan en dan kies je in plaats van kleurbeheer gewoon kleur.

    tech8
    www.hellinckx-foto.be
    Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Weet iemand.....

      Dank je wel voor de reactie.
      Heb het gevonden! Draai trouwens op vista, was een beetje anders, maar ik heb het

      EDIT: ben er even mee aan het stoeien geweest, maar als ik een ander kleurprofiel kies voor het apperaat "beeldscherm", dan zie ik de kleuren van mijn beeldscherm nog niet veranderen.
      Ik weet voor 99% dat ik wat verkeerd doe . Maar wat???
      Ik kan ook nergens de kleurtemperatuur vinden.
      Last edited by Phoenix; 7 december 2008, 22:32.
      Nikon D90 + AF-S DX 18-105 VR
      Webalbum

      Comment


      • #4
        Re: Weet iemand.....

        bij vista weet ik het niet, werk hier nog steeds met XP pro

        tech8


        moet eerst je pc heropstarten voor je resultaat ziet
        www.hellinckx-foto.be
        Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Weet iemand.....

          Het is me niet gelukt om het op bovenstaande manier te doen.
          Ik heb het nu wel voor elkaar gekregen, maar dan met Adobe Gamma, dat werkte wel goed. Het is nog niet helemaal goed, de afdrukken van mijn printer zijn nog steeds wat bruiniger getint. Misschien dat ik toch maar eens zo een kalibratie setje koop. Ik heb al wel wat gelezen over de Color Vision Spyder 2 Express. Is dat een goed setje?
          Last edited by Phoenix; 9 december 2008, 10:03.
          Nikon D90 + AF-S DX 18-105 VR
          Webalbum

          Comment

          Working...
          X