Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij omzetten RAW naar jpeg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp bij omzetten RAW naar jpeg

    Hallo,

    Ik ben net begonnen met mijn eerste RAW foto's, waar ik geheel tevreden over ben. Nou wil ik de foto's omzetten naar jpeg omdat ik ze anders niet kan toevoegen in hotmail of op het internet. nu ben ik zo ver dat de foto's in Lightroom staan, maar als ik ze rechtstreeks van windows (mijn afbeeldingen) naar PS (cs3) wil openen dan staat er de melding ''Could not complete your request because it is not the right kind of document'' als ik ze open via Lightroom > PS cs3 dan doet ie het wel, alleen wat kan ik nu het beste doen, en is het handig de foto's zowel in lightroom als bij mijn gewone jpeg bestanden te hebben? Graag geen onzinnige antwoorden.

    Amanda.

  • #2
    Re: Hulp bij omzetten RAW naar jpeg

    weet niemand hier een oplossing op?

    Comment


    • #3
      Re: Hulp bij omzetten RAW naar jpeg

      In Lightroom met rechts op de foto klikken die jpg moet worden. Dan kiezen voor exporteren. Hier staan al meteen een aantal opties.

      Je mooiste afbeeldingen kun je zo omzetten naar jpg, voor de windows slideshow of e-mail of om naar een site te uploaden.

      Dat de raw bestanden niet rechtstreeks vanuit Windows openen heeft waarschijnlijk iets te maken met camera raw van Adobe. Eens googelen op camera raw en je type camera...

      Succes

      Comment


      • #4
        Re: Hulp bij omzetten RAW naar jpeg

        Oorspronkelijk geplaatst door ioHpeiH Bekijk bericht
        In Lightroom met rechts op de foto klikken die jpg moet worden. Dan kiezen voor exporteren. Hier staan al meteen een aantal opties.

        Je mooiste afbeeldingen kun je zo omzetten naar jpg, voor de windows slideshow of e-mail of om naar een site te uploaden.

        Dat de raw bestanden niet rechtstreeks vanuit Windows openen heeft waarschijnlijk iets te maken met camera raw van Adobe. Eens googelen op camera raw en je type camera...

        Succes
        Bedankt!

        Comment


        • #5
          Re: Hulp bij omzetten RAW naar jpeg

          Die melding in CS3 heb ik ook gehad, je moet dan even updaten. >> camera raw 4.6 update moet je dan hebben. Hierna was bij mij die melding weg.
          Adobe update
          Nikon D90 + AF-S DX 18-105 VR
          Webalbum

          Comment

          Working...
          X