Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Leuk en origineel idee.
En tevens lijkt dit me behoorlijk efficient. Men ziet je nieuwe huis en kan het gemakkelijk terug vinden op de kaart. Echt plezant...
Heb eigenlijk niet veel aan te merken. Misschien nog dit. Het zou leuk zijn om de voorgrond (het huis) een lichte slagschaduw op de kaart te laten geven. Zo zouden beide layers nog iets beter gescheiden worden en wordt je beeld uiteindelijk ook iets rijker.
Ik weet niet of je dit in PHSP hebt uitgevoerd, maar als dit zo is, is deze bewerking zeer eenvoudig uit te voeren...
Vriendelijke groet,
Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Heel leuk !!!
ik weet niet of je binnen de zelfde woonplaats verhuist, was destijds bij mij wel en ik heb toen op het kaartje ook de route van oude naar nieuwe huis gezet.
@Phille: Leuk effect! komen die damens er ook wonen?
@Kariboe: Jou opmerking is mij niet helemaal duidelijk... wat bedoel je met slagschaduw?
@marjo: idd. Leuk idee!
Ik zal proberen uit te leggen wat bedoeld wordt met slagschaduw...
Ik weet niet welk programma je gebruikt hebt om dit resultaat neer te zetten, maar ik ga ervan uit dat je tenminste 2 lagen hebt gemaakt : de bovenste laag bestaande uit de uitsnede van je nieuwe woonst en een tweede of onderste laag die de kaart vertegenwoordigt. Welnu, in sommige foto-editing-programma's kan je een (slag)schaduw creëren tussen een eerste laag op een volgende laag.
In dit voorbeeld zou ik de schaduw zeer licht maken en behoorlijk uitdeinend. Het resultaat zou volgens mij de diepte in het beeld flink verbeteren en je zou een verrijking (lees professionelere look)voor je kaart bekomen.
Hopelijk was ik iets duidelijker...
Gegroet, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Omdat het zichtbare beeld altijd het duidelijkst is, heb ik mij de vrijheid genomen eventjes een voorbeeldje te maken...
Uiteindelijk is hier geen slagschaduw gebruikt - was nogal duister en somber en vooral de schaduw kon niet overeen komen met de stand van de zon op het huis. Het is dan maar een 'glow'-effect geworden...
Hou er wel rekening mee dat dit 'a five minutes job' was. Het detoureren van het huis is nogal 'vlotjes' gebeurd... Maar zo zie je tenminste wat ik bedoel.
Gegroet,
Kariboe
Comment