Kan iemand (misschien Lut zelf?) me stapsgewijs uitleggen hoe je een kader maakt zoals in Luts "Noorwegen-overtocht"?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Zee loopt leeg... uit zijn kader bedoel ik!
Collapse
X
-
Zee loopt leeg... uit zijn kader bedoel ik!
BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)Labels: Geen
-
-
Re: Zee loopt leeg... uit zijn kader bedoel ik!
Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk berichtKan iemand (misschien Lut zelf?) me stapsgewijs uitleggen hoe je een kader maakt zoals in Luts "Noorwegen-overtocht"?
http://forum.belgiumdigital.com/memb...overtocht.html
Mvg,Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II
-
ik heb eigenlijk ook wel interesse om te weten hoe zoiets moet,
en ja er is nog plaats in mijn mailbox
misschien hier plaatsen?
Comment
-
't Is al een hele tijd geleden dat ik deze maakte.
In grote lijnen was het als volgt:
3 lagen:
- onderste laag (wolkjes wegclonen aan de kant) en dan vervagen.
- tweede laag beneden een stukje weg croppen en de laag omlijnen, 50à 60 % dekking
- derde laag gommen waar de kader niet zichtbaar mag zijn.
Misschien doet SteFoto het nog veel beter, ben toch benieuwd
Al bij al is het meestal een resultaat van proberen en herbeginnen tot het eindresultaat naar wens is.
Comment
-
Bedankt voor zo'n snelheid, Lut, en dat terwijl je met PC-problemen sukkelt! Ik ga je techniek in de komende dagen 'ns proberen op eigen werk.BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk berichtIk zal het eens op papier zetten en je doormailen
Mvg,BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk berichtBedankt, SteFoto. Ik wil zeker eens vergelijken met Luts methode. Maar misschien beter hier posten, als je wil en als het even kan, omdat ik denk dat er ook anderen geïnteresseerd zijn. Dat is bovendien precies de bedoeling van een forum als BD.
Nu geeft er mij iemand een suggestie om het in twee delen te doen...wel ik zal je eerst al laten zien hoe je een kader maakt. Wat denken jullie? Of liever alles in één keer. Ik ben er trouwens aan bezig stap voor stap in PS te maken en te noteren, nu stel ik ook eens vast wat werk er soms vooraf gaat als je alles nog eens in detail opschrijft Ik noteer ook de sneltoetsen zodat het jullie nog gemakkelijker zal maken. Dus nog even geduld en het is er
Mvg,Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II
Comment
-
Het zou je tot eer strekken mocht je er een tutorial van maken, en ja doe maar zoals je het beste acht. Hopelijk in het Nederlands
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk berichtDoor de vele aanvragen via prive-berichten zal ik de uitleg hier doen. Het was zeker niet mijn bedoeling om dit voor één iemand te doen via e-mail maar gewoon omdat het misschien te lang zou worden in een topic.
Nu geeft er mij iemand een suggestie om het in twee delen te doen...wel ik zal je eerst al laten zien hoe je een kader maakt. Wat denken jullie? Of liever alles in één keer. Ik ben er trouwens aan bezig stap voor stap in PS te maken en te noteren, nu stel ik ook eens vast wat werk er soms vooraf gaat als je alles nog eens in detail opschrijft Ik noteer ook de sneltoetsen zodat het jullie nog gemakkelijker zal maken. Dus nog even geduld en het is er
Mvg,
(mocht ik je kunnen helpen met het NL, dan wil ik dat als engelsman gerust doen! )BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
we wachten vol ongeduld....
Comment
-
-
Last edited by SteFoto; 15 november 2008, 00:08.Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II
Comment
Comment