Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CS3 Knipsels niet in kleur

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• CS3 Knipsels niet in kleur

Ik ondervind volgend probleem.
    Als ik van een foto een stukje uitselecteer en die verplaats naar een nieuwe afbeelding, dan komt het knipsel niet meer in kleur op mijn nieuw bestand, maar in wit/zwart gespikkeld?
    Hoe kan ik mijn instellingen terug naar de standaardinstellingen brengen? Ik heb namelijk zitten oefenen met paden en padselecties,en blijkbaar heb ik iets verkeerd gedaan. Ik kan bijvoorbeeld ook niet meer een padselectie deleten. Iemand enig idee?

Re: CS3 Knipsels niet in kleur

wat is de kleurmodus van de nieuwe afbeelding ?

Comment

Er stond bitmap, dan heb ik er maar RGB van gemaakt, en ja nu lukt het mij om een selectie te verplaatsen naar een ander bestand. Maar ik blijf een probleem hebben met padselectie. Ik neem een foto, dan een nieuwe laag die ik vul met wit, daarna de dekking naar 50%
      Dan neem ik het vormgereedschap en teken een hart op de gezichten 2 mensen.
      Bij het padenpalet klik ik op de derde knop onderaan, om er een selectie van te maken, en die selectie te doezelen. Daarna zou ik door op Delete de drukken de gezichten in het hart moeten zien zoals op de achtergrond.(t.t.z. klaar en duidelijk) En dat lukt dus niet.

Comment

ja dat zou moeten lukken
        en je krijgt de selectie en je zit in de juiste laag bij het deleten ?
        post eens een linkje naar de psd-file met alle lagen
        groetjes , david

Comment

Ondertussen wat verder gezocht en geprobeerd. Ik ben tot de vaststelling gekomen dat als ik éénmaal de selectie heb gedoezeld en ze wil deleten, dat het wel lukt op de volgende manier.
          De selectie verplaatsen met het verplaatsgereedschap en dan deselecteren. Dan komt de foto van de achtergrond klaar tevoorschijn. Hoewel ik geleerd heb dat op de delete knop drukken ook moet lukken.

Comment

Probleem opgelost. Ik werk met een Apple, en daar wordt géén gebruik gemaakt van de Delete toets, maar wel de Backspace. Ook bij het Magnetisch lasso kon ik de ankerpunten niet deleten door op de Delete toets te drukken, dat moet ook gebeuren met de Backspace toets.
            In ieder geval bedankt voor de snelle en accurate hulp!

Comment

Working...
            X