Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotoboek ontwerpen in photoshop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: fotoboek ontwerpen in photoshop

De achtergrond foto heb ik dan nog wat aangepast brighter en minder contrast en de achtergrond die nog zichtbaar was opgevuld met een passende kleur.
    En hierboven staat het resultaat.

Save de pagina als PSD en kan je hem achteraf nog naar hartewens aanpassen. Een andere foto erin, of de bestaande nog verplaatsen, verkleinen....
    Bv hier is de man iets groter afgebeeld in het vierkantje dan de vrouw, dus deze nog even verkleinen via free-transform.

Saven als JPG met de juiste naam om hem naar de drukker te sturen.
    Voor Asuka moet je de juiste JPG-naam gebruiken en dan een tooltje om alles naar PDF om te zetten.

Nu moet ik alleen nog zo een aantal templates bedenken voor de andere pagina's, en dan ik mijn eerste Asuka boek eens aanmaken.
    Last edited by FotoDirk; 26 oktober 2008, 15:23.
    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht

De achtergrond foto heb ik dan nog wat aangepast brighter en minder contrast en de achtergrond die nog zichtbaar was opgevuld met een passende kleur.
      En hierboven staat het resultaat.

Save de pagina als PSD en kan je hem achteraf nog naar hartewens aanpassen. Een andere foto erin, of de bestaande nog verplaatsen, verkleinen....
      Bv hier is de man iets groter afgebeeld in het vierkantje dan de vrouw, dus deze nog even verkleinen via free-transform.

Saven als JPG met de juiste naam om hem naar de drukker te sturen.
      Voor Asuka moet je de juiste JPG-naam gebruiken en dan een tooltje om alles naar PDF om te zetten.

Nu moet ik alleen nog zo een aantal templates bedenken voor de andere pagina's, en dan ik mijn eerste Asuka boek eens aanmaken.
      Proficiat met deze uitgebreide uitleg.
      TIP: Mocht ik deze pagina aanmaken zou ik misschien de dekking van de achtergrond nog wat verminderen, ipv 50% zou ik bijv 30% nemen op die manier zou de aandacht nog meer naar de twee inzet-foto's gaan, dat toch de bedoeling is denk ik.
      En probeer ook eens met een andere foto als achtergrond, nu zie je duidelijk dat het bijna dezelfde foto is waar de twee personen zijn uitgeknipt. De achtergrond kan ook in sepia of kleur. Of andersom...de achtergrond in zw/wit en de inzetfoto's in kleur. Probeer maar eens.

Mvg,

SteFoto
      Last edited by SteFoto; 26 oktober 2008, 18:51.
      Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

Comment

Hey,

als ik het goed lees, is dit voor asuka?
        Zij bieden zelf templates aan... ( vraag me niet meer waar of hoe, maar ik heb ze vroeger nog gehad... maar sinds Overgang naar andere PC na crash weet ik ze niet meer te vinden in mijn "archief")

Comment

Tegenwoordig kun je fotoalbums online in elkaar steken en laten maken, zie maar eens bij "Albelli" bijvoorbeeld, en zo zijn er zo velen op het internet te vinden.

Mvg,
          Mvg, SteFoto, Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II

Comment

Heel mooie tutorial, wordt dit ergens overgenomen zodat dit niet verloren gaat?

Ik weet dat je vraagt om dat in PS te doen, maar de meesten onder ons kochten PS niet alleen, maar een heel CS pakket. Hierin zit InDesign, dat is nog meer geschikt om dit soort zaken te doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sankth Bekijk bericht
              Hey,

als ik het goed lees, is dit voor asuka?
              Zij bieden zelf templates aan... ( vraag me niet meer waar of hoe, maar ik heb ze vroeger nog gehad... maar sinds Overgang naar andere PC na crash weet ik ze niet meer te vinden in mijn "archief")
              Heb ik naar gezocht, maar toch niets gevonden. Er wordt wel op een aantal plaatsen aangehaald dat Asuka aan een editor zou werken.

Oorspronkelijk geplaatst door SteFoto Bekijk bericht
              Tegenwoordig kun je fotoalbums online in elkaar steken en laten maken, zie maar eens bij "Albelli" bijvoorbeeld, en zo zijn er zo velen op het internet te vinden.
              Mvg,
              Ik gebruik hiervoor Fotobuch of Blurb, beiden stukken beter volgens mij dan wat jij hier aanhaalt. Maar Asuka zou toch wel een trapje hoger zijn in kwaliteit. Daarom wil ik het eens proberen. De prijs van Asuka is trouwens ook 3x hoger. Reken met 250 Euro voor een boek van 80 pagina's. Daar komt nog eens bij dat hetzelfde boek graag in 2 formaten wens te drukken. Dat kan bij bijna geen enkele van die online boeken. Bij Asuka moet je wel al je pagina's zelf resizen, maar dan kan het.
              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Bedankt voor deze mooie uitleg.
                Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

Comment

Working...
                X