Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reflectie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reflectie

    Hoi,

    Ik heb enkele foto's van een koppel in de auto. Ik heb geprobeerd om mijn eigen reflectie tot een minimum te herleiden, (geen flits, schuin fotograferen,...) maar door de stand van de zon zie ik toch nog steeds behoorlijk veel van de omgeving (waaronder mezelf) weerspiegeld in de ruit. Ik ben geen fotobewerkingsheld, maar is er een mogelijkheid om die reflectie weg te werken zodat je meer het interieur ziet, en minder de omgeving? Heb PS CS2...

  • #2
    Re: Reflectie

    Oorspronkelijk geplaatst door Jordy Bekijk bericht
    Ik ben geen fotobewerkingsheld, maar is er een mogelijkheid om die reflectie weg te werken zodat je meer het interieur ziet, en minder de omgeving? Heb PS CS2...
    Dit staat wat haaks op elkaar... 't is net alsof je zou zeggen: ik kan niet zwemmen, maar is er een mogelijkheid dat ik toch 1km al zwemmend afleg...?
    Je zal voor de bewerking die jij vraagt toch je PS-vaardigheden serieus moeten opkrikken, want een kant-en-klare action die zoiets voor jou doet bestaat nog altijd niet. Photoshop is handig, maar geen zelfwerkende toverdoos Alles zal ook afhangen hoe zwaar die reflectie is...
    Ofwel rekening houden de volgende keer tijdens dergelijke opnames, ofwel je photoshopkennis serieus bijschaven, ofwel iemand vragen die zoiets wel kan.

    Mvg,
    Frederic

    Comment


    • #3
      Re: Reflectie

      Photoshop is een krachtig programma maar kent ook zijn grenzen. Uw probleem had je bij de opname moeten oplossen door een polarisatiefilter te gebruiken. Samen met een externe flits en een statief is een polarisatiefilter één van de attributen die in iedere fototas zou moeten zitten imo.
      Fuji S5 Pro ~ Nikon AF-S 12-24mm F 4.0 ~ AF-S 16-85mm F 3.5-5.6 VR ~ AF-D 80-200mm F 2.8 ~ Lightroom & RAW-only vanaf dag één

      Comment

      Working...
      X