Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

...veel foto's bewerken in elements 6

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ...veel foto's bewerken in elements 6

    Ik heb een hoop foto's die ik nog moet bewerken.
    In Elements 6 zit ik in scherm bewerken en vervolgens klik ik op openen en kies dan de foto. Na bewerking sla ik de foto op onder nieuwe naam.

    Zoals ik nu werk (ben volslagen beginner!!!) moet ik dit bij elke foto opnieuw doen... Heb een donkerbruin vermoeden dat dit op een eenvoudigere manier moet kunnen, bvb tien foto's tegelijk binnenhalen, één voor één bewerken en tegelijk opslaan nadien.

    Dat is probleempje één.

    Twee: als ik de bewerkte foto's wil opslaan, dan krijg ik de mogelijkheden "opslaan in organizer" "samen met origineel opslaan in versieset" "opslaan als kopie" ....
    wat wil dit zeggen en wat werkt het handigste? De bedoeling is op het einde een map te krijgen op mijn harde schijf met daarin de bewerkte foto's en een andere map met de onbewerkte.

    Graag een helpende hand
    Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

  • #2
    Re: ...veel foto's bewerken in elements 6

    Geen element 6 gebruikers? Of neemt niemand veel foto's ;-)
    Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

    Comment


    • #3
      Re: ...veel foto's bewerken in elements 6

      ik vrees m'n beste, dat de meesten werken in aparture- fotoshop- lightroom- capture nx2
      Zelf gebruik ik enkel maar lightroom, dus kan ik je zo ook niet helpen...
      Misschien handig om eens naar de bib versus winkel te gaan om een boekje over Elements te lezen verus kopen

      Comment


      • #4
        Re: ...veel foto's bewerken in elements 6

        In de help functie van elements zitten ook vele antwoorden, maar je moet lezen he...
        Ik gebruik zelf PSP X2 met de scrips is ook veel te automatiseren.
        Nooit bewerken van originelen, bewerk steeds een copy dan moet je ook niet altijd andere namen kiezen. Ook de Auto Save functie zal alle originele kopijen bijhouden zodat je steeds terug kan.
        Pentax K10D, enkele glaasjes. Daarop kunnen we klinken...

        Comment


        • #5
          Re: ...veel foto's bewerken in elements 6

          Hoe ik het doe:
          maak eerst een nieuwe lege map aan, benoem deze als 'bewerkt' ofzo
          originele map met foto's openen
          foto's selecteren
          'openen met', kiezen voor photoshop
          foto's worden allemaal geopend
          foto's 1 voor 1 bewerken zoals je wil (tenzij ze allemaal dezelfde bewerking bv resize nodig hebben, dan kan je hiervoor een handeling maken, gebruik de zoekfunctie!)
          dan naar file - edit multiple pictures of iets dergelijks (ned: meerdere bestanden bewerken)
          daar: save, en dan de juiste doelmap selecteren ('bewerkt')

          Hoop dat je hier iets mee bent!
          Nele

          Comment


          • #6
            Re: ...veel foto's bewerken in elements 6

            Oorspronkelijk geplaatst door NeleDB Bekijk bericht
            Hoe ik het doe:
            maak eerst een nieuwe lege map aan, benoem deze als 'bewerkt' ofzo
            originele map met foto's openen
            foto's selecteren
            'openen met', kiezen voor photoshop
            foto's worden allemaal geopend
            foto's 1 voor 1 bewerken zoals je wil (tenzij ze allemaal dezelfde bewerking bv resize nodig hebben, dan kan je hiervoor een handeling maken, gebruik de zoekfunctie!)
            dan naar file - edit multiple pictures of iets dergelijks (ned: meerdere bestanden bewerken)
            daar: save, en dan de juiste doelmap selecteren ('bewerkt')

            Hoop dat je hier iets mee bent!
            Nele
            Zo doe ik het ook!
            ::: Flickr :::

            Comment


            • #7
              Re: ...veel foto's bewerken in elements 6

              Heb het boekje van Elements 6... staat er volgens mij niet in. Misschien slecht gelezen ;-)

              Zal Nele haar werkmethode eens van dichtbij bekijken. Bedankt alvast.
              Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

              Comment

              Working...
              X